Bijlage B: Marges
In deze bijlage staan de schattingen (waarden) van de resultaten van ODiN 2023 uit hoofdstuk 2 vermeld samen met de onder- en bovengrens van het betrouwbaarheidsinterval en de relatieve marge in procenten. De onder- en bovengrens begrenzen het interval waarvan met 95% zekerheid verwacht wordt dat de werkelijke waarde er binnen ligt.
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 23 574 | 22 621 | 24 527 | 4,0 |
Personenauto als bestuurder | 10 617 | 9 983 | 11 251 | 6,0 |
Personenauto als passagier | 4 044 | 3 636 | 4 452 | 10,1 |
Trein | 2 965 | 2 570 | 3 359 | 13,3 |
Bus/tram/metro | 1 469 | 1 341 | 1 597 | 8,7 |
Brom-/snorfiets | 173 | 132 | 213 | 23,4 |
Fiets 2) | 2 034 | 1 929 | 2 138 | 5,1 |
Lopen | 1 014 | 969 | 1 058 | 4,4 |
Overig (incl. bestelauto) | 1 259 | 978 | 1 540 | 22,3 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 22 862 | 21 961 | 23 764 | 3,9 |
Personenauto als bestuurder | 10 472 | 9 844 | 11 101 | 6,0 |
Personenauto als passagier | 4 044 | 3 636 | 4 452 | 10,1 |
Trein | 2 831 | 2 483 | 3 178 | 12,3 |
Bus/tram/metro | 1 450 | 1 323 | 1 576 | 8,7 |
Brom-/snorfiets | 173 | 132 | 213 | 23,4 |
Fiets | 2 013 | 1 911 | 2 116 | 5,1 |
Lopen | 1 013 | 968 | 1 057 | 4,4 |
Overig (incl. bestelauto) | 867 | 677 | 1 056 | 21,9 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 22 226 | 21 347 | 23 105 | 4,0 |
Personenauto als bestuurder | 10 143 | 9 533 | 10 754 | 6,0 |
Personenauto als passagier | 4 031 | 3 624 | 4 439 | 10,1 |
Trein | 2 803 | 2 458 | 3 149 | 12,3 |
Bus/tram/metro | 1 432 | 1 307 | 1 557 | 8,7 |
Brom-/snorfiets | 172 | 131 | 212 | 23,6 |
Fiets | 1 994 | 1 891 | 2 096 | 5,1 |
Lopen | 1 009 | 965 | 1 054 | 4,4 |
Overig (incl. bestelauto) | 642 | 500 | 784 | 22,1 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 636 | 477 | 795 | 25,0 |
Personenauto als bestuurder | 329 | 210 | 448 | 36,1 |
Trein/bus/tram/metro | . | . | . | . |
Fiets en lopen | 23 | 15 | 32 | 36,2 |
Bestelauto | . | . | . | . |
Overig (incl. personenauto als passagier en brom-/snorfiets) | . | . | . | . |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 16 017 | 15 277 | 16 757 | 4,6 |
Personenauto als bestuurder | 7 323 | 6 807 | 7 840 | 7,0 |
Personenauto als passagier | 2 037 | 1 754 | 2 319 | 13,9 |
Trein | 2 298 | 1 994 | 2 603 | 13,2 |
Bus/tram/metro | 1 187 | 1 073 | 1 302 | 9,7 |
Brom-/snorfiets | 135 | 99 | 171 | 26,9 |
Fiets | 1 572 | 1 482 | 1 663 | 5,8 |
Lopen | 707 | 670 | 743 | 5,2 |
Overig (incl. bestelauto) | 757 | 574 | 940 | 24,2 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 15 423 | 14 710 | 16 136 | 4,6 |
Personenauto als bestuurder | 7 016 | 6 520 | 7 511 | 7,1 |
Personenauto als passagier | 2 024 | 1 741 | 2 306 | 14,0 |
Trein | 2 271 | 1 969 | 2 574 | 13,3 |
Bus/tram/metro | 1 171 | 1 057 | 1 284 | 9,7 |
Brom-/snorfiets | 134 | 98 | 170 | 27,0 |
Fiets | 1 559 | 1 469 | 1 649 | 5,8 |
Lopen | 704 | 667 | 740 | 5,2 |
Overig (incl. bestelauto) | 546 | 411 | 681 | 24,8 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 15 469 | 14 744 | 16 194 | 4,7 |
Personenauto als bestuurder | 7 073 | 6 565 | 7 580 | 7,2 |
Personenauto als passagier | 1 911 | 1 642 | 2 181 | 14,1 |
Trein | 2 242 | 1 941 | 2 543 | 13,4 |
Bus/tram/metro | 1 159 | 1 047 | 1 272 | 9,7 |
Brom-/snorfiets | 134 | 98 | 170 | 27,1 |
Fiets | 1 541 | 1 451 | 1 631 | 5,8 |
Lopen | 683 | 647 | 719 | 5,2 |
Overig (incl. bestelauto) | 726 | 545 | 907 | 24,9 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 14 883 | 14 185 | 15 580 | 4,7 |
Personenauto als bestuurder | 6 772 | 6 286 | 7 258 | 7,2 |
Personenauto als passagier | 1 898 | 1 629 | 2 168 | 14,2 |
Trein | 2 215 | 1 915 | 2 514 | 13,5 |
Bus/tram/metro | 1 143 | 1 031 | 1 254 | 9,7 |
Brom-/snorfiets | 132 | 96 | 169 | 27,3 |
Fiets | 1 527 | 1 438 | 1 616 | 5,8 |
Lopen | 680 | 645 | 716 | 5,2 |
Overig (incl. bestelauto) | 515 | 383 | 647 | 25,7 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 22 862 | 21 961 | 23 764 | 3,9 |
Van en naar het werk | 5 691 | 5 305 | 6 077 | 6,8 |
Zakelijk en beroepsmatig | 1 404 | 1 117 | 1 691 | 20,4 |
Diensten en verzorging | 462 | 381 | 543 | 17,5 |
Winkelen en boodschappen doen | 2 225 | 2 018 | 2 432 | 9,3 |
Onderwijs of cursus volgen | 1 188 | 1 026 | 1 350 | 13,6 |
Recreatief totaal en overig | 11 892 | 11 233 | 12 552 | 5,5 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 15 469 | 14 744 | 16 194 | 4,7 |
Van en naar het werk | 5 279 | 4 908 | 5 650 | 7,0 |
Zakelijk en beroepsmatig | 1 239 | 971 | 1 507 | 21,6 |
Diensten en verzorging | 414 | 336 | 493 | 18,9 |
Winkelen en boodschappen doen | 1 308 | 1 158 | 1 457 | 11,4 |
Onderwijs of cursus volgen | 1 101 | 945 | 1 258 | 14,2 |
Recreatief totaal en overig | 6 127 | 5 679 | 6 575 | 7,3 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 478 | 2 420 | 2 536 | 2,3 |
Personenauto als bestuurder | 699 | 671 | 728 | 4,1 |
Personenauto als passagier | 257 | 241 | 273 | 6,2 |
Trein | 73 | 66 | 80 | 9,5 |
Bus/tram/metro | 151 | 140 | 162 | 7,2 |
Brom-/snorfiets | 37 | 30 | 44 | 18,7 |
Fiets | 592 | 567 | 616 | 4,2 |
Lopen | 617 | 592 | 641 | 4,0 |
Overig (incl. bestelauto) | 53 | 45 | 61 | 14,9 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 623 | 2 549 | 2 697 | 2,8 |
Personenauto als bestuurder | 733 | 697 | 768 | 4,9 |
Personenauto als passagier | 212 | 194 | 230 | 8,5 |
Trein | 86 | 77 | 95 | 10,5 |
Bus/tram/metro | 174 | 160 | 188 | 8,2 |
Brom-/snorfiets | 41 | 32 | 50 | 22,2 |
Fiets | 671 | 639 | 704 | 4,8 |
Lopen | 644 | 612 | 675 | 4,9 |
Overig (incl. bestelauto) | 63 | 53 | 74 | 16,9 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 156 | 2 059 | 2 253 | 4,5 |
Personenauto als bestuurder | 625 | 576 | 673 | 7,8 |
Personenauto als passagier | 358 | 326 | 390 | 9,0 |
Trein | 44 | 34 | 54 | 23,1 |
Bus/tram/metro | 99 | 84 | 113 | 14,9 |
Brom-/snorfiets | . | . | . | . |
Fiets | 414 | 379 | 450 | 8,6 |
Lopen | 557 | 516 | 597 | 7,2 |
Overig (incl. bestelauto) | 30 | 21 | 40 | 31,0 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 478 | 2 420 | 2 536 | 2,3 |
Van en naar het werk | 394 | 377 | 410 | 4,3 |
Zakelijk en beroepsmatig | 65 | 57 | 72 | 12,1 |
Diensten en verzorging | 79 | 72 | 87 | 9,7 |
Winkelen en boodschappen doen | 557 | 535 | 578 | 3,9 |
Onderwijs of cursus volgen | 194 | 182 | 207 | 6,5 |
Recreatief totaal en overig | 1 190 | 1 154 | 1 226 | 3,0 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 623 | 2 549 | 2 697 | 2,8 |
Van en naar het werk | 518 | 495 | 542 | 4,5 |
Zakelijk en beroepsmatig | 84 | 73 | 94 | 12,5 |
Diensten en verzorging | 105 | 94 | 115 | 10,2 |
Winkelen en boodschappen doen | 527 | 502 | 552 | 4,8 |
Onderwijs of cursus volgen | 266 | 248 | 284 | 6,7 |
Recreatief totaal en overig | 1 123 | 1 080 | 1 166 | 3,8 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 156 | 2 059 | 2 253 | 4,5 |
Van en naar het werk | 116 | 100 | 133 | 14,3 |
Zakelijk en beroepsmatig | . | . | . | . |
Diensten en verzorging | 23 | 15 | 30 | 32,5 |
Winkelen en boodschappen doen | 622 | 580 | 664 | 6,7 |
Onderwijs of cursus volgen | 35 | 25 | 45 | 27,7 |
Recreatief totaal en overig | 1 339 | 1 271 | 1 406 | 5,0 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 11,1 | 10,7 | 11,5 | 3,4 |
Personenauto als bestuurder | 18,0 | 17,1 | 18,9 | 5,0 |
Personenauto als passagier | 18,9 | 17,3 | 20,6 | 8,6 |
Trein | 46,8 | 43,2 | 50,5 | 7,9 |
Bus/tram/metro | 11,6 | 10,9 | 12,3 | 6,3 |
Brom-/snorfiets | 5,6 | 4,7 | 6,5 | 16,2 |
Fiets | 4,1 | 3,9 | 4,3 | 3,8 |
Lopen | 2,0 | 1,9 | 2,0 | 3,4 |
Overig (incl. bestelauto) | 19,7 | 16,3 | 23,1 | 17,3 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 10,3 | 9,9 | 10,7 | 4,1 |
Personenauto als bestuurder | 16,9 | 15,9 | 17,9 | 6,0 |
Personenauto als passagier | 15,8 | 13,9 | 17,6 | 12,0 |
Trein | 45,7 | 41,7 | 49,6 | 8,7 |
Bus/tram/metro | 11,6 | 10,8 | 12,4 | 7,0 |
Brom-/snorfiets | 5,8 | 4,7 | 6,8 | 18,4 |
Fiets | 4,0 | 3,8 | 4,2 | 4,3 |
Lopen | 1,9 | 1,8 | 1,9 | 4,0 |
Overig (incl. bestelauto) | 20,0 | 16,1 | 24,0 | 19,6 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 13,3 | 12,5 | 14,2 | 6,2 |
Personenauto als bestuurder | 21,1 | 19,3 | 23,0 | 8,7 |
Personenauto als passagier | 23,1 | 20,3 | 25,9 | 12,1 |
Trein | 51,9 | 42,5 | 61,3 | 18,1 |
Bus/tram/metro | 11,4 | 9,8 | 13,1 | 14,4 |
Brom-/snorfiets | . | . | . | . |
Fiets | 4,4 | 4,1 | 4,8 | 8,3 |
Lopen | 2,3 | 2,2 | 2,4 | 6,2 |
Overig (incl. bestelauto) | 18,1 | 12,2 | 23,9 | 32,3 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 11,1 | 10,7 | 11,5 | 3,4 |
Van en naar het werk | 17,4 | 16,5 | 18,4 | 5,4 |
Zakelijk en beroepsmatig | 26,2 | 21,9 | 30,5 | 16,5 |
Diensten en verzorging | 7,0 | 6,0 | 8,1 | 15,0 |
Winkelen en boodschappen doen | 4,8 | 4,4 | 5,2 | 8,5 |
Onderwijs of cursus volgen | 7,4 | 6,4 | 8,3 | 12,6 |
Recreatief totaal en overig | 12,0 | 11,5 | 12,6 | 4,9 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 10,3 | 9,9 | 10,7 | 4,1 |
Van en naar het werk | 17,8 | 16,8 | 18,8 | 5,6 |
Zakelijk en beroepsmatig | 25,8 | 21,3 | 30,3 | 17,6 |
Diensten en verzorging | 6,9 | 5,8 | 8,0 | 16,1 |
Winkelen en boodschappen doen | 4,3 | 3,9 | 4,8 | 10,5 |
Onderwijs of cursus volgen | 7,2 | 6,3 | 8,2 | 13,1 |
Recreatief totaal en overig | 9,5 | 8,9 | 10,1 | 6,5 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 13,3 | 12,5 | 14,2 | 6,2 |
Van en naar het werk | 13,8 | 10,8 | 16,8 | 21,8 |
Zakelijk en beroepsmatig | . | . | . | . |
Diensten en verzorging | 8,3 | 5,0 | 11,5 | 39,7 |
Winkelen en boodschappen doen | 5,7 | 4,9 | 6,5 | 14,0 |
Onderwijs of cursus volgen | 9,6 | 5,4 | 13,8 | 44,0 |
Recreatief totaal en overig | 16,7 | 15,5 | 17,9 | 7,2 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 77,7 | 76,8 | 78,6 | 1,2 |
Mannen | 78,6 | 77,3 | 79,9 | 1,7 |
Vrouwen | 76,8 | 75,5 | 78,0 | 1,7 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 77,7 | 76,8 | 78,6 | 1,2 |
Totaal doordeweekse dagen exclusief feestdagen | 80,0 | 78,9 | 81,1 | 1,4 |
Totaal weekenddagen plus doordeweekse feestdagen | 72,5 | 70,8 | 74,2 | 2,4 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 12,4 | 11,7 | 13,0 | 5,4 |
Mannen | 11,8 | 10,9 | 12,8 | 8,3 |
Vrouwen | 12,9 | 12,1 | 13,9 | 7,3 |