Referenties
Akyol, Özcan (2021, 16 juni). Er zijn te veel bullshitbanen, die ontstaan niet onder mensen die praktisch zijn opgeleid. Algemeen Dagblad.
Berg, I. van den (2018, 1 juni). Afschaffen termen hoger en lager opgeleid heeft geen zin. Algemeen Dagblad.
Bol, T., L. Elffers, F. Koekkoek, S. Geven, B. van Wanrooij en D. Zwier (2023, 9 maart). Benoem opleidingen gewoon bij hun naam. Universiteit van Amsterdam.
CBS (z.d.). Standaard Onderwijsindeling (SOI).
Commissie NLQF (zd). Beschrijving leerresultaten van gereguleerde kwalificaties.
Elffers, L. (2020). Hardnekkige hiërarchie. Didactief online.
European Commission (2008). Explainng the European Qualifications Framework for Lifelong Learning.
NOS (2018). Slob: ouders stop met pushen, vmbo is geen bezigheidstherapie.
Nuffic (2010). Het onderwijssysteem van Noorwegen beschreven en vergeleken met het Nederlandse systeem.
OECD (z.d.). Diagrams of Education Systems.
Pleijers, A. en R. de Vries (2021, 15 december). Invulling praktisch en theoretisch opgeleiden. CBS.
Traag, T., Van der Valk, J., Van der Velden, R., De Vries, R & Wolbers, M. (2004). Leren loont! De overgang van school naar werk voor leerlingen van het VOCL ’89, ROA-R-2004/6. Maastricht: ROA/CBS.
Wolf, I. de, Ariës, R. & S. van Wetten, 2020. Drie uitdagingen om alle leerlingen gelijke kansen te geven. In: De Nieuwe Meso. Vakblad over onderwijs en leiderschap.
Youth Employment UK (zd). Vocational Qualifications Guide.