Bijlage B Marges
In deze bijlage staan de schattingen (waarden) van resultaten van ODiN 2022 uit de hoofdstukken 2 tot en met 5 vermeld samen met de onder- en bovengrens van het betrouwbaarheidsinterval en de relatieve marge in procenten. De onder- en bovengrens begrenzen het interval waarvan met 95% zekerheid verwacht wordt dat de werkelijke waarde er binnen ligt.
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 22 987 | 21 933 | 24 041 | 4,6 |
Personenauto als bestuurder | 10 863 | 10 124 | 11 602 | 6,8 |
Personenauto als passagier | 4 305 | 3 818 | 4 792 | 11,3 |
Trein | 1 896 | 1 588 | 2 204 | 16,2 |
Bus/tram/metro | 835 | 724 | 945 | 13,3 |
Brom-/snorfiets | 160 | 103 | 217 | 35,8 |
Fiets | 2 292 | 2 152 | 2 433 | 6,1 |
Lopen | 1 258 | 1 198 | 1 317 | 4,7 |
Overig (incl. bestelauto) | 1 379 | 1 069 | 1 689 | 22,5 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 22 148 | 21 159 | 23 137 | 4,5 |
Personenauto als bestuurder | 10 475 | 9 789 | 11 161 | 6,5 |
Personenauto als passagier | 4 305 | 3 818 | 4 792 | 11,3 |
Trein | 1 874 | 1 567 | 2 180 | 16,4 |
Bus/tram/metro | 803 | 701 | 906 | 12,8 |
Brom-/snorfiets | 154 | 97 | 210 | 36,6 |
Fiets | 2 260 | 2 121 | 2 399 | 6,1 |
Lopen | 1 257 | 1 198 | 1 317 | 4,7 |
Overig (incl. bestelauto) | 1 019 | 796 | 1 243 | 21,9 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 21 557 | 20 588 | 22 527 | 4,5 |
Personenauto als bestuurder | 10 201 | 9 524 | 10 877 | 6,6 |
Personenauto als passagier | 4 277 | 3 793 | 4 762 | 11,3 |
Trein | 1 852 | 1 547 | 2 158 | 16,5 |
Bus/tram/metro | 793 | 691 | 895 | 12,8 |
Brom-/snorfiets | 152 | 96 | 208 | 37,1 |
Fiets | 2 225 | 2 087 | 2 362 | 6,2 |
Lopen | 1 254 | 1 194 | 1 313 | 4,7 |
Overig (incl. bestelauto) | 804 | 626 | 982 | 22,1 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 590 | 425 | 756 | 28,1 |
Personenauto als bestuurder | 275 | 182 | 367 | 33,6 |
Trein/bus/tram/metro | . | . | . | . |
Fiets en lopen | 39 | 25 | 53 | 36,2 |
Bestelauto | . | . | . | . |
Overig (incl. personenauto als passagier en brom-/snorfiets) | . | . | . | . |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 15 486 | 14 676 | 16 295 | 5,2 |
Personenauto als bestuurder | 7 570 | 7 004 | 8 135 | 7,5 |
Personenauto als passagier | 2 371 | 2 003 | 2 738 | 15,5 |
Trein | 1 411 | 1 145 | 1 678 | 18,9 |
Bus/tram/metro | 642 | 555 | 728 | 13,5 |
Brom-/snorfiets | 95 | 63 | 127 | 34,0 |
Fiets | 1 698 | 1 584 | 1 812 | 6,7 |
Lopen | 881 | 832 | 931 | 5,6 |
Overig (incl. bestelauto) | 819 | 619 | 1 019 | 24,4 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 14 931 | 14 145 | 15 718 | 5,3 |
Personenauto als bestuurder | 7 310 | 6 755 | 7 865 | 7,6 |
Personenauto als passagier | 2 343 | 1 979 | 2 708 | 15,5 |
Trein | 1 393 | 1 128 | 1 659 | 19,1 |
Bus/tram/metro | 631 | 546 | 717 | 13,5 |
Brom-/snorfiets | 93 | 61 | 125 | 34,6 |
Fiets | 1 671 | 1 558 | 1 784 | 6,7 |
Lopen | 879 | 829 | 928 | 5,6 |
Overig (incl. bestelauto) | 610 | 462 | 758 | 24,3 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 14 994 | 14 203 | 15 785 | 5,3 |
Personenauto als bestuurder | 7 402 | 6 843 | 7 961 | 7,6 |
Personenauto als passagier | 2 186 | 1 831 | 2 541 | 16,2 |
Trein | 1 370 | 1 110 | 1 631 | 19,0 |
Bus/tram/metro | 636 | 550 | 722 | 13,6 |
Brom-/snorfiets | 87 | 57 | 117 | 34,2 |
Fiets | 1 666 | 1 553 | 1 780 | 6,8 |
Lopen | 853 | 805 | 901 | 5,6 |
Overig (incl. bestelauto) | 794 | 599 | 989 | 24,6 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 14 443 | 13 675 | 15 210 | 5,3 |
Personenauto als bestuurder | 7 145 | 6 597 | 7 694 | 7,7 |
Personenauto als passagier | 2 158 | 1 807 | 2 510 | 16,3 |
Trein | 1 352 | 1 093 | 1 612 | 19,2 |
Bus/tram/metro | 626 | 541 | 711 | 13,6 |
Brom-/snorfiets | 85 | 55 | 115 | 34,9 |
Fiets | 1 640 | 1 528 | 1 752 | 6,8 |
Lopen | 851 | 803 | 899 | 5,6 |
Overig (incl. bestelauto) | 585 | 444 | 727 | 24,2 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 22 148 | 21 159 | 23 137 | 4,5 |
Van en naar het werk | 4 759 | 4 406 | 5 111 | 7,4 |
Zakelijk en beroepsmatig | 1 179 | 935 | 1 422 | 20,7 |
Diensten en verzorging | 652 | 513 | 790 | 21,3 |
Winkelen en boodschappen doen | 1 922 | 1 761 | 2 083 | 8,4 |
Onderwijs of cursus volgen | 896 | 758 | 1 035 | 15,4 |
Recreatief totaal en overig | 12 740 | 11 933 | 13 547 | 6,3 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 14 994 | 14 203 | 15 785 | 5,3 |
Van en naar het werk | 4 334 | 3 993 | 4 675 | 7,9 |
Zakelijk en beroepsmatig | 1 082 | 845 | 1 318 | 21,8 |
Diensten en verzorging | 562 | 430 | 695 | 23,6 |
Winkelen en boodschappen doen | 1 241 | 1 116 | 1 367 | 10,1 |
Onderwijs of cursus volgen | 872 | 735 | 1 009 | 15,7 |
Recreatief totaal en overig | 6 903 | 6 326 | 7 480 | 8,4 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 391 | 2 326 | 2 456 | 2,7 |
Personenauto als bestuurder | 636 | 607 | 665 | 4,6 |
Personenauto als passagier | 233 | 216 | 249 | 7,2 |
Trein | 54 | 47 | 61 | 13,1 |
Bus/tram/metro | 78 | 68 | 87 | 12,1 |
Brom-/snorfiets | 28 | 21 | 35 | 24,5 |
Fiets | 627 | 597 | 657 | 4,8 |
Lopen | 668 | 640 | 697 | 4,3 |
Overig (incl. bestelauto) | 67 | 56 | 78 | 16,0 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 523 | 2 440 | 2 605 | 3,3 |
Personenauto als bestuurder | 673 | 636 | 710 | 5,5 |
Personenauto als passagier | 193 | 175 | 212 | 9,5 |
Trein | 60 | 51 | 69 | 14,8 |
Bus/tram/metro | 89 | 77 | 101 | 13,5 |
Brom-/snorfiets | 29 | 21 | 38 | 30,0 |
Fiets | 706 | 667 | 745 | 5,5 |
Lopen | 697 | 661 | 733 | 5,2 |
Overig (incl. bestelauto) | 75 | 61 | 89 | 18,7 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 088 | 1 980 | 2 195 | 5,2 |
Personenauto als bestuurder | 551 | 502 | 599 | 8,8 |
Personenauto als passagier | 323 | 287 | 359 | 11,2 |
Trein | 39 | 28 | 50 | 27,8 |
Bus/tram/metro | 52 | 37 | 66 | 27,6 |
Brom-/snorfiets | . | . | . | . |
Fiets | 446 | 402 | 490 | 9,9 |
Lopen | 603 | 556 | 649 | 7,7 |
Overig (incl. bestelauto) | 48 | 34 | 62 | 29,4 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 391 | 2 326 | 2 456 | 2,7 |
Van en naar het werk | 327 | 310 | 344 | 5,3 |
Zakelijk en beroepsmatig | 64 | 55 | 73 | 13,4 |
Diensten en verzorging | 86 | 77 | 95 | 10,3 |
Winkelen en boodschappen doen | 575 | 550 | 600 | 4,4 |
Onderwijs of cursus volgen | 143 | 131 | 156 | 8,6 |
Recreatief totaal en overig | 1 196 | 1 155 | 1 237 | 3,4 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 523 | 2 440 | 2 605 | 3,3 |
Van en naar het werk | 414 | 391 | 438 | 5,7 |
Zakelijk en beroepsmatig | 83 | 71 | 94 | 14,4 |
Diensten en verzorging | 108 | 96 | 120 | 11,1 |
Winkelen en boodschappen doen | 577 | 547 | 607 | 5,2 |
Onderwijs of cursus volgen | 201 | 183 | 218 | 8,7 |
Recreatief totaal en overig | 1 140 | 1 091 | 1 189 | 4,3 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 088 | 1 980 | 2 195 | 5,2 |
Van en naar het werk | 126 | 107 | 145 | 15,0 |
Zakelijk en beroepsmatig | . | . | . | . |
Diensten en verzorging | 35 | 25 | 45 | 28,2 |
Winkelen en boodschappen doen | 569 | 523 | 614 | 8,0 |
Onderwijs of cursus volgen | . | . | . | . |
Recreatief totaal en overig | 1 324 | 1 248 | 1 401 | 5,8 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 10,6 | 10,2 | 11,0 | 3,8 |
Personenauto als bestuurder | 18,9 | 17,9 | 19,8 | 5,2 |
Personenauto als passagier | 21,2 | 19,3 | 23,1 | 9,0 |
Trein | 39,9 | 36,0 | 43,9 | 9,9 |
Bus/tram/metro | 11,9 | 10,8 | 13,0 | 9,3 |
Brom-/snorfiets | 6,2 | 4,3 | 8,1 | 31,2 |
Fiets | 4,1 | 3,9 | 4,3 | 4,7 |
Lopen | 2,2 | 2,1 | 2,2 | 3,6 |
Overig (incl. bestelauto) | 17,4 | 14,2 | 20,7 | 18,8 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 9,8 | 9,3 | 10,2 | 4,5 |
Personenauto als bestuurder | 18,1 | 17,0 | 19,1 | 5,9 |
Personenauto als passagier | 18,6 | 16,2 | 21,0 | 13,1 |
Trein | 37,5 | 33,2 | 41,8 | 11,5 |
Bus/tram/metro | 11,8 | 10,7 | 12,9 | 9,3 |
Brom-/snorfiets | 4,9 | 3,8 | 6,0 | 22,9 |
Fiets | 3,9 | 3,7 | 4,1 | 5,1 |
Lopen | 2,0 | 1,9 | 2,1 | 4,2 |
Overig (incl. bestelauto) | 17,3 | 13,7 | 20,9 | 20,7 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 12,9 | 12,0 | 13,9 | 7,2 |
Personenauto als bestuurder | 21,1 | 18,8 | 23,4 | 10,7 |
Personenauto als passagier | 24,8 | 21,7 | 27,8 | 12,2 |
Trein | 48,4 | 39,3 | 57,5 | 18,8 |
Bus/tram/metro | 12,3 | 9,0 | 15,6 | 27,0 |
Brom-/snorfiets | . | . | . | . |
Fiets | 5,0 | 4,5 | 5,6 | 10,6 |
Lopen | 2,5 | 2,4 | 2,7 | 6,8 |
Overig (incl. bestelauto) | 17,9 | 10,0 | 25,8 | 43,9 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 10,6 | 10,2 | 11,0 | 3,8 |
Van en naar het werk | 16,7 | 15,7 | 17,6 | 5,7 |
Zakelijk en beroepsmatig | 21,1 | 17,7 | 24,4 | 15,9 |
Diensten en verzorging | 8,7 | 7,0 | 10,3 | 18,9 |
Winkelen en boodschappen doen | 3,8 | 3,6 | 4,1 | 7,3 |
Onderwijs of cursus volgen | 7,2 | 6,2 | 8,1 | 13,4 |
Recreatief totaal en overig | 12,2 | 11,5 | 12,9 | 5,5 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 9,8 | 9,3 | 10,2 | 4,5 |
Van en naar het werk | 17,2 | 16,2 | 18,2 | 6,0 |
Zakelijk en beroepsmatig | 21,5 | 18,0 | 25,1 | 16,6 |
Diensten en verzorging | 8,5 | 6,7 | 10,4 | 21,1 |
Winkelen en boodschappen doen | 3,5 | 3,2 | 3,8 | 8,8 |
Onderwijs of cursus volgen | 7,1 | 6,2 | 8,1 | 13,7 |
Recreatief totaal en overig | 10,0 | 9,2 | 10,7 | 7,4 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 12,9 | 12,0 | 13,9 | 7,2 |
Van en naar het werk | 12,7 | 10,6 | 14,8 | 16,8 |
Zakelijk en beroepsmatig | . | . | . | . |
Diensten en verzorging | 9,5 | 6,2 | 12,9 | 35,4 |
Winkelen en boodschappen doen | 4,5 | 3,9 | 5,1 | 13,0 |
Onderwijs of cursus volgen | . | . | . | . |
Recreatief totaal en overig | 16,7 | 15,3 | 18,0 | 8,1 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 76,9 | 75,9 | 77,9 | 1,3 |
Mannen | 76,6 | 75,2 | 78,0 | 1,9 |
Vrouwen | 77,2 | 75,7 | 78,5 | 1,9 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 76,9 | 75,9 | 77,9 | 1,3 |
Totaal doordeweekse dagen exclusief feestdagen | 78,4 | 77,2 | 79,5 | 1,5 |
Totaal weekenddagen plus doordeweekse feestdagen | 73,5 | 71,6 | 75,3 | 2,6 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 7,5 | 6,9 | 8,1 | 8,4 |
Mannen | 6,8 | 6,0 | 7,7 | 13,2 |
Vrouwen | 8,2 | 7,3 | 9,1 | 11,2 |