Storingspagina beveiligde Microdata omgeving

© Peter Hilz

Huidige status

Verstoring melden

Ervaart u een storing op de remote access? Wordt de storing nog niet op deze pagina gemeld? Meldt dit dan via microdata@cbs.nl.

Handleidingen en veelgestelde vragen

Op de pagina Inloggen op Remote Access vindt u handleidingen en antwoorden op veelgestelde vragen.

Eerdere verstoringen en gepland onderhoud

Verstoringen 2024
AanvangOpgelostRedenOplossing
7 nov 08:00 7 nov 9:30Er was een storing in de SMS-dienst, waardoor SMS-berichten niet ontvangen konden wordenDe storing is opgelost door het vernieuwde SSL-certificaat te implementeren, waardoor de SMS-service weer normaal functioneert.
21 jun 13:0022 jun 03:14Hardware storing bij onze internetprovider, waardoor alle CBS virtuele werkplekken inclusief de RA-omgeving onbereikbaar waren.Het resetten heeft de router weer aan de praat gebracht en de internetverbinding vanuit ons datacenter hersteld.
5 jun 10:455 jun 11:15Verstoring op het netwerk van de SMS-dienst, waardoor er geen SMS-berichten werden verstuurd.Netwerk opnieuw opgestart.
15 apr 08:0016 apr 08:00De awareness vragenlijst was onbereikbaar na het serviceweekendServer opnieuw opgestart
26 jan 12:0926 jan 16:15Het maximum aantal gelijktijdige sessies is bereikt. Het blijkt dat sessies niet automatisch worden afgesloten wanneer een gebruiker uitlogt, waardoor ze soms meer dan 72 uur open blijven staan.Het afmeldproces is verbeterd. Wanneer een gebruiker uitlogt, wordt de sessie nu afgesloten. Bovendien worden sessies na 72 uur inactiviteit automatisch afgesloten.
11 jan 10:4611 jan 11:18Verstoring op het netwerk van de SMS-dienst.Netwerk opnieuw opgestart.

Gepland onderhoud 2024
Start EindeType onderhoud
15 nov 18:0016 nov 20:00Serviceweekend
22 nov 18:00 23 nov 20:00Optioneel Serviceweekend
13 dec 18:00 14 dec 20:00Serviceweekend