Tabellenbijlage
Rijbewijs, auto op eigen naam | Rijbewijs, auto in huishouden | Rijbewijs, geen auto in huishouden | Geen rijbewijs | |
---|---|---|---|---|
Totaal (% 55-plus) | 50,8 | 21,8 | 5,8 | 21,6 |
Man (% 55-plus) | 70,6 | 11,3 | 6,2 | 11,8 |
Vrouw (% 55-plus) | 32,5 | 31,6 | 5,4 | 30,6 |
35- tot 55-jarigen (%) | 52,4 | 27,8 | 6,1 | 13,7 |
55- tot 65-jarigen (%) | 54,1 | 26,8 | 6,8 | 12,3 |
65- tot 75-jarigen (%) | 53,2 | 23,5 | 5,9 | 17,3 |
75-jarigen of ouder (%) | 41,3 | 10,4 | 4,0 | 44,3 |
Bron: ODiN, 2018. 1) Autobeschikbaarheid is een combinatie van autobezit op naam van een persoon of autobezit in het huishouden en rijbewijsbezit van de persoon. |
Verkeersdeelname | |
---|---|
Totaal (% 55-plus) | 74,5 |
Man (% 55-plus) | 75,1 |
Vrouw (% 55-plus) | 73,9 |
35- tot 55-jarigen (%) | 86,3 |
55- tot 65-jarigen (%) | 82,4 |
65- tot 75-jarigen (%) | 74,9 |
75-jarigen of ouder (%) | 59,8 |
Bron: ODiN, 2018. 1) Verkeersdeelname: Het percentage personen dat minimaal 1 maal per dag aan het verkeer deelneemt. |
Totaal (% 55-plus) | man (% 55-plus) | vrouw (% 55-plus) | ||
---|---|---|---|---|
Autobestuurder | Totaal | 100 | 100 | 100 |
Autobestuurder | (Bijna) Nooit | 26,8 | 14,5 | 38,2 |
Autobestuurder | Enkele keren per jaar | 2,7 | 2,2 | 3,2 |
Autobestuurder | Enkele keren per maand | 9,4 | 8,8 | 9,9 |
Autobestuurder | Enkele keren per week | 33,7 | 37,4 | 30,4 |
Autobestuurder | (Vrijwel) Dagelijks | 27,3 | 37,1 | 18,3 |
Autopassagier | Totaal | 100 | 100 | 100 |
Autopassagier | (Bijna) Nooit | 23,4 | 33,5 | 14,1 |
Autopassagier | Enkele keren per jaar | 21,4 | 27,8 | 15,6 |
Autopassagier | Enkele keren per maand | 26,3 | 23,8 | 28,6 |
Autopassagier | Enkele keren per week | 25,3 | 12,8 | 36,9 |
Autopassagier | (Vrijwel) Dagelijks | 3,5 | 2,1 | 4,8 |
Gewone fiets | Totaal | 100 | 100 | 100 |
Gewone fiets | (Bijna) Nooit | 42,3 | 36,1 | 48,2 |
Gewone fiets | Enkele keren per jaar | 6,7 | 8,0 | 5,6 |
Gewone fiets | Enkele keren per maand | 8,7 | 10,8 | 6,6 |
Gewone fiets | Enkele keren per week | 18,9 | 21,4 | 16,5 |
Gewone fiets | (Vrijwel) Dagelijks | 23,4 | 23,7 | 23,1 |
Elektrische fiets | Totaal | 100 | 100 | 100 |
Elektrische fiets | (Bijna) Nooit | 66,3 | 66,4 | 66,1 |
Elektrische fiets | Enkele keren per jaar | 3,1 | 3,3 | 2,9 |
Elektrische fiets | Enkele keren per maand | 6,3 | 6,8 | 5,8 |
Elektrische fiets | Enkele keren per week | 12,9 | 13,0 | 12,7 |
Elektrische fiets | (Vrijwel) Dagelijks | 11,5 | 10,4 | 12,5 |
Snor- en bromfiets | Totaal | 100 | 100 | 100 |
Snor- en bromfiets | (Bijna) Nooit | 95,2 | 93,1 | 97,2 |
Snor- en bromfiets | Enkele keren per jaar | 1,3 | 1,9 | 0,7 |
Snor- en bromfiets | Enkele keren per maand | 1,3 | 2,1 | 0,6 |
Snor- en bromfiets | Enkele keren per week | 1,3 | 1,8 | 0,8 |
Snor- en bromfiets | (Vrijwel) Dagelijks | 0,9 | 1,1 | 0,7 |
Trein | Totaal | 100 | 100 | 100 |
Trein | (Bijna) Nooit | 54,2 | 55,7 | 52,8 |
Trein | Enkele keren per jaar | 33,3 | 31,4 | 35,1 |
Trein | Enkele keren per maand | 8,5 | 8,0 | 9,0 |
Trein | Enkele keren per week | 2,6 | 3,0 | 2,3 |
Trein | (Vrijwel) Dagelijks | 1,3 | 1,9 | 0,8 |
Bus, tram of metro | Totaal | 100 | 100 | 100 |
Bus, tram of metro | (Bijna) Nooit | 54,5 | 56,6 | 52,5 |
Bus, tram of metro | Enkele keren per jaar | 25,3 | 24,9 | 25,6 |
Bus, tram of metro | Enkele keren per maand | 12,7 | 11,4 | 13,9 |
Bus, tram of metro | Enkele keren per week | 5,6 | 5,2 | 6,1 |
Bus, tram of metro | (Vrijwel) Dagelijks | 1,9 | 1,9 | 1,9 |
Bron: ODiN, 2018. |
35-tot 55 jarigen (%) | 55- tot 65-jarigen (%) | 65- tot 75-jarigen (%) | 75-jarigen of ouder (%) | ||
---|---|---|---|---|---|
Autobestuurder | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 |
Autobestuurder | (Bijna) Nooit | 14,2 | 17,7 | 23,6 | 47,6 |
Autobestuurder | Enkele keren per jaar | 2,7 | 3,2 | 2,8 | 1,9 |
Autobestuurder | Enkele keren per maand | 8,5 | 9,3 | 11,1 | 7,1 |
Autobestuurder | Enkele keren per week | 25,2 | 31,0 | 39,8 | 29,7 |
Autobestuurder | (Vrijwel) Dagelijks | 49,4 | 38,7 | 22,7 | 13,8 |
Autopassagier | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 |
Autopassagier | (Bijna) Nooit | 13,5 | 19,6 | 25,7 | 26,9 |
Autopassagier | Enkele keren per jaar | 20,9 | 21,9 | 20,7 | 21,7 |
Autopassagier | Enkele keren per maand | 34,4 | 29,8 | 23,4 | 24,4 |
Autopassagier | Enkele keren per week | 27,3 | 25,4 | 26,2 | 23,8 |
Autopassagier | (Vrijwel) Dagelijks | 3,8 | 3,2 | 4,0 | 3,2 |
Gewone fiets | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 |
Gewone fiets | (Bijna) Nooit | 19,2 | 31,7 | 40,5 | 64,1 |
Gewone fiets | Enkele keren per jaar | 10,0 | 8,9 | 6,2 | 3,7 |
Gewone fiets | Enkele keren per maand | 15,6 | 11,9 | 7,4 | 4,7 |
Gewone fiets | Enkele keren per week | 26,1 | 21,8 | 19,3 | 13,0 |
Gewone fiets | (Vrijwel) Dagelijks | 29,1 | 25,8 | 26,6 | 14,5 |
Elektrische fiets | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 |
Elektrische fiets | (Bijna) Nooit | 84,0 | 70,2 | 59,9 | 68,4 |
Elektrische fiets | Enkele keren per jaar | 2,6 | 3,2 | 3,4 | 2,6 |
Elektrische fiets | Enkele keren per maand | 3,2 | 6,3 | 6,8 | 5,5 |
Elektrische fiets | Enkele keren per week | 5,4 | 10,4 | 15,6 | 13,2 |
Elektrische fiets | (Vrijwel) Dagelijks | 4,8 | 9,9 | 14,2 | 10,3 |
Snor- en bromfiets | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 |
Snor- en bromfiets | (Bijna) Nooit | 91,3 | 93,5 | 95,8 | 97,6 |
Snor- en bromfiets | Enkele keren per jaar | 3,1 | 1,9 | 1,1 | 0,5 |
Snor- en bromfiets | Enkele keren per maand | 2,0 | 1,9 | 1,0 | 0,7 |
Snor- en bromfiets | Enkele keren per week | 1,7 | 1,5 | 1,4 | 0,7 |
Snor- en bromfiets | (Vrijwel) Dagelijks | 1,9 | 1,2 | 0,8 | 0,5 |
Trein | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 |
Trein | (Bijna) Nooit | 45,8 | 48,8 | 51,0 | 68,4 |
Trein | Enkele keren per jaar | 38,1 | 37,2 | 35,5 | 23,3 |
Trein | Enkele keren per maand | 9,0 | 8,0 | 10,9 | 5,8 |
Trein | Enkele keren per week | 3,8 | 3,5 | 2,1 | 1,9 |
Trein | (Vrijwel) Dagelijks | 3,3 | 2,4 | 0,5 | 0,6 |
Bus, tram of metro | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 |
Bus, tram of metro | (Bijna) Nooit | 48,9 | 52,5 | 52,1 | 61,6 |
Bus, tram of metro | Enkele keren per jaar | 29,8 | 28,6 | 25,4 | 18,9 |
Bus, tram of metro | Enkele keren per maand | 12,3 | 11,4 | 14,9 | 11,7 |
Bus, tram of metro | Enkele keren per week | 5,7 | 5,0 | 6,0 | 6,3 |
Bus, tram of metro | (Vrijwel) Dagelijks | 3,3 | 2,5 | 1,5 | 1,5 |
Bron: ODiN, 2018. |
Totaal | Man | Vrouw | 55- tot 65-jarigen | 65- tot 75-jarigen | 75-jarigen of ouder | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
(% 55-plus) | (% 55-plus) | (% 55-plus) | (%) | (%) | (%) | ||
Te voet | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
Te voet | Nooit | 6,2 | 5,4 | 7,0 | 3,8 | 4,4 | 13,1 |
Te voet | Minder dan een keer per maand | 3,4 | 3,2 | 3,6 | 3,2 | 3,0 | 4,3 |
Te voet | Een of enkele keren per maand | 5,7 | 5,9 | 5,5 | 6,7 | 4,8 | 5,2 |
Te voet | Een of enkele keren per week | 35,7 | 35,2 | 36,2 | 35,3 | 33,6 | 39,2 |
Te voet | Dagelijks | 49,0 | 50,4 | 47,7 | 50,9 | 54,1 | 38,2 |
Motor | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
Motor | Nooit | 95,9 | 92,6 | 99,0 | 92,6 | 97,8 | 99,2 |
Motor | Minder dan een keer per maand | 1,4 | 2,4 | 0,5 | 2,3 | 0,9 | 0,5 |
Motor | Een of enkele keren per maand | 1,8 | 3,4 | 0,4 | 3,4 | 1,0 | 0,2 |
Motor | Een of enkele keren per week | 0,7 | 1,3 | 0,1 | 1,3 | 0,3 | 0,1 |
Motor | Dagelijks | 0,2 | 0,3 | 0,0 | 0,3 | 0,1 | 0,0 |
Scootmobiel | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
Scootmobiel | Nooit | 97,2 | 97,8 | 96,7 | 98,2 | 97,6 | 95,0 |
Scootmobiel | Minder dan een keer per maand | 0,3 | 0,3 | 0,3 | 0,1 | 0,2 | 0,7 |
Scootmobiel | Een of enkele keren per maand | 0,3 | 0,2 | 0,4 | 0,1 | 0,2 | 0,8 |
Scootmobiel | Een of enkele keren per week | 1,3 | 0,8 | 1,8 | 0,7 | 1,2 | 2,5 |
Scootmobiel | Dagelijks | 0,9 | 0,9 | 0,9 | 0,8 | 0,8 | 1,1 |
Speciaal vervoer 1) | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
Speciaal vervoer 1) | Nooit | 92,2 | 95,9 | 88,9 | 96,9 | 94,9 | 80,0 |
Speciaal vervoer 1) | Minder dan een keer per maand | 3,3 | 1,9 | 4,5 | 1,1 | 2,1 | 8,8 |
Speciaal vervoer 1) | Een of enkele keren per maand | 3,1 | 1,5 | 4,6 | 1,5 | 2,0 | 7,7 |
Speciaal vervoer 1) | Een of enkele keren per week | 1,4 | 0,7 | 2,0 | 0,5 | 1,0 | 3,5 |
Speciaal vervoer 1) | Dagelijks | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,1 | 0,0 |
Taxi | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
Taxi | Nooit | 86,1 | 84,0 | 88,0 | 82,9 | 87,8 | 89,4 |
Taxi | Minder dan een keer per maand | 12,1 | 13,8 | 10,5 | 15,1 | 11,0 | 8,3 |
Taxi | Een of enkele keren per maand | 1,4 | 1,6 | 1,2 | 1,5 | 0,9 | 2,0 |
Taxi | Een of enkele keren per week | 0,4 | 0,4 | 0,3 | 0,5 | 0,2 | 0,3 |
Taxi | Dagelijks | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,1 | 0,0 |
Bron: Belevingen, 2019. 1) Speciaal vervoer voor zieken, gehandicapten en ouderen. |
(zeer) Slecht | Redelijk | Goed | Zeer goed | ||
---|---|---|---|---|---|
(% 55-plus) | (% 55-plus) | (% 55-plus) | (% 55-plus) | ||
Te voet | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 |
Te voet | Nooit | 21,3 | 8,8 | 3,2 | 2,7 |
Te voet | Minder dan een keer per maand | 7,1 | 4,9 | 2,3 | 1,9 |
Te voet | Een of enkele keren per maand | 6,4 | 7,8 | 4,7 | 3,9 |
Te voet | Een of enkele keren per week | 37,9 | 37,8 | 34,9 | 31,7 |
Te voet | Dagelijks | 27,3 | 40,7 | 54,9 | 59,8 |
Motor | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 |
Motor | Nooit | 97,7 | 96,6 | 95,8 | 93,4 |
Motor | Minder dan een keer per maand | 1,1 | 1,7 | 1,3 | 1,3 |
Motor | Een of enkele keren per maand | 0,6 | 1,4 | 1,9 | 3,7 |
Motor | Een of enkele keren per week | 0,6 | 0,2 | 0,8 | 1,3 |
Motor | Dagelijks | 0,0 | 0,1 | 0,2 | 0,2 |
Scootmobiel | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 |
Scootmobiel | Nooit | 82,3 | 96,6 | 99,3 | 99,7 |
Scootmobiel | Minder dan een keer per maand | 2,7 | 0,2 | 0,1 | 0,0 |
Scootmobiel | Een of enkele keren per maand | 0,3 | 0,6 | 0,2 | 0,0 |
Scootmobiel | Een of enkele keren per week | 7,9 | 1,9 | 0,2 | 0,3 |
Scootmobiel | Dagelijks | 6,8 | 0,7 | 0,3 | 0,0 |
Speciaal vervoer 1) | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 |
Speciaal vervoer 1) | Nooit | 79,9 | 86,8 | 96,0 | 98,4 |
Speciaal vervoer 1) | Minder dan een keer per maand | 8,6 | 5,0 | 2,0 | 0,6 |
Speciaal vervoer 1) | Een of enkele keren per maand | 6,4 | 5,6 | 1,6 | 1,0 |
Speciaal vervoer 1) | Een of enkele keren per week | 5,1 | 2,6 | 0,4 | 0,0 |
Speciaal vervoer 1) | Dagelijks | 0,0 | 0,1 | 0,0 | 0,0 |
Taxi | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 |
Taxi | Nooit | 82,5 | 87,5 | 86,3 | 84,0 |
Taxi | Minder dan een keer per maand | 14,0 | 10,0 | 12,4 | 15,0 |
Taxi | Een of enkele keren per maand | 2,1 | 1,9 | 1,1 | 0,8 |
Taxi | Een of enkele keren per week | 1,4 | 0,5 | 0,2 | 0,2 |
Taxi | Dagelijks | 0,0 | 0,1 | 0,0 | 0,0 |
Bron: Belevingen, 2019. |
1e kwartiel 1) | 2e kwartiel | 3e kwartiel | 4e kwartiel 1) | ||
---|---|---|---|---|---|
(% 55-plus) | (% 55-plus) | (% 55-plus) | (% 55-plus) | ||
Te voet | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 |
Te voet | Nooit | 9,6 | 9,4 | 6,3 | 2,6 |
Te voet | Minder dan een keer per maand | 3,8 | 3,5 | 3,2 | 3,2 |
Te voet | Een of enkele keren per maand | 4,3 | 5,4 | 5,8 | 6,5 |
Te voet | Een of enkele keren per week | 39,6 | 34,9 | 34,9 | 35,1 |
Te voet | Dagelijks | 42,7 | 46,8 | 49,8 | 52,7 |
Motor | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 |
Motor | Nooit | 98,4 | 97,4 | 95,6 | 94,0 |
Motor | Minder dan een keer per maand | 1,0 | 1,1 | 1,2 | 2,0 |
Motor | Een of enkele keren per maand | 0,4 | 0,7 | 1,9 | 3,1 |
Motor | Een of enkele keren per week | 0,2 | 0,5 | 1,1 | 0,7 |
Motor | Dagelijks | 0,0 | 0,2 | 0,2 | 0,1 |
Scootmobiel | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 |
Scootmobiel | Nooit | 93,4 | 95,3 | 98,1 | 99,7 |
Scootmobiel | Minder dan een keer per maand | 0,3 | 0,6 | 0,2 | 0,1 |
Scootmobiel | Een of enkele keren per maand | 0,5 | 0,5 | 0,3 | 0,1 |
Scootmobiel | Een of enkele keren per week | 3,6 | 1,9 | 1,1 | 0,0 |
Scootmobiel | Dagelijks | 2,3 | 1,7 | 0,3 | 0,1 |
Speciaal vervoer2) | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 |
Speciaal vervoer2)) | Nooit | 79,6 | 89,8 | 95,8 | 97,3 |
Speciaal vervoer2) | Minder dan een keer per maand | 5,7 | 4,8 | 2,2 | 1,8 |
Speciaal vervoer2) | Een of enkele keren per maand | 9,2 | 4,1 | 1,6 | 0,7 |
Speciaal vervoer2) | Een of enkele keren per week | 5,5 | 1,2 | 0,3 | 0,2 |
Speciaal vervoer2) | Dagelijks | 0,0 | 0,0 | 0,1 | 0,0 |
Taxi | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 |
Taxi | Nooit | 88,2 | 91,7 | 89,5 | 79,3 |
Taxi | Minder dan een keer per maand | 8,6 | 6,4 | 9,6 | 19,0 |
Taxi | Een of enkele keren per maand | 2,1 | 1,4 | 0,7 | 1,5 |
Taxi | Een of enkele keren per week | 1,0 | 0,4 | 0,1 | 0,2 |
Taxi | Dagelijks | 0,0 | 0,0 | 0,1 | 0,0 |
Bron: Belevingen, 2019. 1) Welvaart huishouden is de combinatie van gestandaardiseerd huishoudensinkomen en vermogen. Het 1e kwartiel is de laagste inkomensgroep, het 4e kwartiel is de hoogste inkomensgroep. 2) Speciaal vervoer voor zieken, gehandicapten en ouderen. |
Zeer sterk stedelijk | Zeer stedelijk | Matig stedelijk | Weinig stedelijk | Niet stedelijk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
(% 55-plus) | (% 55-plus) | (% 55-plus) | (% 55-plus) | (% 55-plus) | ||
Te voet | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
Te voet | Nooit | 5,0 | 6,4 | 5,0 | 5,9 | 9,0 |
Te voet | Minder dan een keer per maand | 2,6 | 3,3 | 3,8 | 3,2 | 4,3 |
Te voet | Een of enkele keren per maand | 4,0 | 5,7 | 6,7 | 6,5 | 5,5 |
Te voet | Een of enkele keren per week | 31,7 | 36,3 | 37,4 | 35,9 | 36,9 |
Te voet | Dagelijks | 56,8 | 48,4 | 47,1 | 48,5 | 44,3 |
Motor | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
Motor | Nooit | 97,3 | 97,3 | 96,7 | 95,1 | 92,3 |
Motor | Minder dan een keer per maand | 0,9 | 1,1 | 0,8 | 1,8 | 2,7 |
Motor | Een of enkele keren per maand | 1,3 | 1,3 | 1,4 | 2,3 | 3,4 |
Motor | Een of enkele keren per week | 0,3 | 0,4 | 0,7 | 0,8 | 1,4 |
Motor | Dagelijks | 0,2 | 0,0 | 0,4 | 0,0 | 0,3 |
Scootmobiel | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
Scootmobiel | Nooit | 96,8 | 97,5 | 96,6 | 97,7 | 97,6 |
Scootmobiel | Minder dan een keer per maand | 0,5 | 0,1 | 0,4 | 0,2 | 0,4 |
Scootmobiel | Een of enkele keren per maand | 0,3 | 0,1 | 0,5 | 0,5 | 0,2 |
Scootmobiel | Een of enkele keren per week | 1,8 | 1,7 | 0,9 | 0,8 | 1,1 |
Scootmobiel | Dagelijks | 0,7 | 0,6 | 1,6 | 0,9 | 0,8 |
Speciaal vervoer1) | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
Speciaal vervoer1) | Nooit | 87,7 | 92,0 | 92,6 | 94,7 | 95,0 |
Speciaal vervoer1) | Minder dan een keer per maand | 4,8 | 2,8 | 3,8 | 2,5 | 2,3 |
Speciaal vervoer1) | Een of enkele keren per maand | 5,0 | 3,7 | 2,3 | 2,0 | 2,0 |
Speciaal vervoer1) | Een of enkele keren per week | 2,5 | 1,5 | 1,3 | 0,7 | 0,7 |
Speciaal vervoer1) | Dagelijks | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,1 | 0,0 |
Taxi | Totaal | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
Taxi | Nooit | 78,6 | 86,1 | 87,0 | 90,8 | 88,6 |
Taxi | Minder dan een keer per maand | 17,5 | 12,4 | 11,5 | 8,5 | 10,1 |
Taxi | Een of enkele keren per maand | 3,0 | 1,3 | 1,0 | 0,6 | 1,0 |
Taxi | Een of enkele keren per week | 0,9 | 0,2 | 0,5 | 0,0 | 0,3 |
Taxi | Dagelijks | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,1 | 0,0 |
Bron: Belevingen, 2019.
|
Rapportcijfer (gemiddeld) | % Voldoende (6 t/m 10) | ||
---|---|---|---|
Totaal | 8,3 | 91,7 | |
Man | 8,5 | 93,8 | |
Vrouw | 8,1 | 89,7 | |
55- tot 65-jarigen | 8,7 | 93,8 | |
65- tot 75-jarigen | 8,4 | 93,7 | |
75-jarigen of ouder | 7,4 | 84,9 | |
Ervaren gezondheid: (zeer) Slecht | 5,7 | 58,1 | |
Ervaren gezondheid: Redelijk | 7,6 | 88,4 | |
Ervaren gezondheid: Goed | 8,8 | 96,9 | |
Ervaren gezondheid: Zeer goed | 9,6 | 99,2 | |
Welvaart huishouden1): 1e Kwartiel | 7,5 | 86,2 | |
Welvaart huishouden1): 2e Kwartiel | 8,0 | 88,5 | |
Welvaart huishouden1): 3e Kwartiel | 8,4 | 93,0 | |
Welvaart huishouden1): 4e Kwartiel | 8,8 | 95,3 | |
Stedelijkheid buurt: Zeer sterk | 8,0 | 89,6 | |
Stedelijkheid buurt: Sterk | 8,3 | 91,8 | |
Stedelijkheid buurt: Matig | 8,3 | 91,3 | |
Stedelijkheid buurt: Weinig | 8,4 | 93,0 | |
Stedelijkheid buurt: Niet | 8,5 | 93,2 | |
Bron: Belevingen, 2019. 1) Welvaart huishouden is de combinatie van gestandaardiseerd huishoudensinkomen en vermogen. Het 1e kwartiel is de laagste inkomensgroep, het 4e kwartiel is de hoogste inkomensgroep |
Supermarkt (% 55-plus) | Apotheek (% 55-plus) | Huisarts (% 55-plus) | Ziekenhuis (% 55-plus) | Pinautomaat (% 55-plus) | |
---|---|---|---|---|---|
Totaal | 96,0 | 95,5 | 95,1 | 89,6 | 95,4 |
Man | 98,1 | 98,3 | 98,0 | 95,4 | 97,8 |
Vrouw | 94,1 | 92,9 | 92,5 | 84,2 | 93,2 |
55- tot 65-jarigen | 98,8 | 98,9 | 98,4 | 95,8 | 99,0 |
65- tot 75-jarigen | 98,0 | 97,2 | 97,4 | 92,8 | 97,1 |
75-jarigen of ouder | 88,1 | 86,8 | 85,8 | 73,6 | 86,2 |
Ervaren gezondheid: (zeer) Slecht | 79,1 | 77,9 | 75,3 | 65,2 | 79,0 |
Ervaren gezondheid: Redelijk | 94,5 | 93,1 | 92,7 | 84,4 | 93,3 |
Ervaren gezondheid: Goed | 98,7 | 98,7 | 98,7 | 95,0 | 98,2 |
Ervaren gezondheid: Zeer goed | 99,5 | 99,8 | 99,4 | 96,4 | 98,8 |
Welvaart huishouden 2): 1e Kwartiel | 91,1 | 90,0 | 89,2 | 77,8 | 89,0 |
Welvaart huishouden 2): 2e Kwartiel | 94,0 | 93,2 | 92,6 | 84,3 | 93,0 |
Welvaart huishouden2): 3e Kwartiel | 97,3 | 97,1 | 96,6 | 92,3 | 97,3 |
Welvaart huishouden2): 4e Kwartiel | 98,8 | 98,5 | 98,5 | 96,4 | 98,5 |
Stedelijkheid buurt: Zeer sterk | 95,8 | 94,5 | 93,2 | 89,0 | 94,6 |
Stedelijkheid buurt: Sterk | 96,1 | 95,9 | 95,4 | 89,8 | 95,2 |
Stedelijkheid buurt: Matig | 96,3 | 95,3 | 95,6 | 89,1 | 95,8 |
Stedelijkheid buurt: Weinig | 95,7 | 95,6 | 95,4 | 89,7 | 95,7 |
Stedelijkheid buurt: Niet | 96,7 | 96,8 | 96,5 | 90,7 | 96,5 |
Bron: Belevingen, 2019. 1) Het gaat hier om een selectie van personen die naar de betreffende plek wil of moet. Degenen die ergens niet naartoe hoeven, zijn buiten beschouwing gelaten bij deze percentering. 2) Welvaart huishouden is de combinatie van gestandaardiseerd huishoudensinkomen en vermogen. Het 1e kwartiel is de laagste inkomensgroep, het 4e kwartiel is de hoogste inkomensgroep. |
Treinstation (% 55-plus) | Bus-, tram- of metrohalte (% 55-plus) | |
---|---|---|
Totaal | 91,0 | 92,9 |
Man | 95,2 | 96,4 |
Vrouw | 87,1 | 89,7 |
55- tot 65-jarigen | 96,4 | 97,8 |
65- tot 75-jarigen | 93,3 | 94,5 |
75-jarigen of ouder | 74,1 | 79,1 |
Ervaren gezondheid: (zeer) Slecht | 57,5 | 66,8 |
Ervaren gezondheid: Redelijk | 85,9 | 88,4 |
Ervaren gezondheid: Goed | 96,0 | 97,4 |
Ervaren gezondheid: Zeer goed | 98,0 | 98,6 |
Welvaart huishouden 2): 1e Kwartiel | 78,4 | 82,5 |
Welvaart huishouden 2): 2e Kwartiel | 85,8 | 89,5 |
Welvaart huishouden 2): 3e Kwartiel | 93,5 | 94,1 |
Welvaart huishouden 2): 4e Kwartiel | 96,4 | 97,9 |
Stedelijkheid buurt: Zeer sterk | 92,9 | 93,9 |
Stedelijkheid buurt: Sterk | 90,2 | 93,0 |
Stedelijkheid buurt: Matig | 91,0 | 92,3 |
Stedelijkheid buurt: Weinig | 90,5 | 92,2 |
Stedelijkheid buurt: Niet | 91,2 | 93,6 |
Bron: Belevingen, 2019. 1) Het gaat hier om een selectie van personen die naar de betreffende plek wil of moet. Degenen die ergens niet naartoe hoeven, zijn buiten beschouwing gelaten bij deze percentering. 2) Welvaart huishouden is de combinatie van gestandaardiseerd huishoudensinkomen en vermogen. Het 1e kwartiel is de laagste inkomensgroep, het 4e kwartiel is de hoogste inkomensgroep. |
Sportvereniging (% 55-plus) | Hobbyvereniging (% 55-plus) | Café of restaurant (% 55-plus) | Familie en vrienden (% 55-plus) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 91,9 | 90,7 | 93,5 | 91,0 |
Man | 94,7 | 94,2 | 96,0 | 95,9 |
Vrouw | 89,1 | 87,4 | 91,1 | 86,5 |
55- tot 65-jarigen | 96,8 | 96,5 | 97,8 | 96,9 |
65- tot 75-jarigen | 94,0 | 92,4 | 94,9 | 94,0 |
75-jarigen of ouder | 73,5 | 74,8 | 82,0 | 76,0 |
Ervaren gezondheid: (zeer) Slecht | 59,9 | 58,4 | 71,5 | 61,3 |
Ervaren gezondheid: Redelijk | 86,0 | 84,0 | 88,4 | 87,2 |
Ervaren gezondheid: Goed | 96,0 | 95,9 | 97,6 | 95,9 |
Ervaren gezondheid: Zeer goed | 98,4 | 97,1 | 98,6 | 98,2 |
Welvaart huishouden2): 1e Kwartiel | 77,7 | 76,1 | 83,5 | 81,2 |
Welvaart huishouden2): 2e Kwartiel | 85,8 | 83,7 | 88,7 | 86,9 |
Welvaart huishouden2): 3e Kwartiel | 94,8 | 93,7 | 95,8 | 93,2 |
Welvaart huishouden2): 4e Kwartiel | 96,8 | 96,8 | 98,0 | 96,5 |
Stedelijkheid buurt: Zeer sterk | 92,3 | 89,2 | 93,2 | 89,6 |
Stedelijkheid buurt: Sterk | 91,6 | 89,4 | 94,4 | 89,5 |
Stedelijkheid buurt: Matig | 90,8 | 90,4 | 92,5 | 91,9 |
Stedelijkheid buurt: Weinig | 91,1 | 91,5 | 93,5 | 91,7 |
Stedelijkheid buurt: Niet | 94,3 | 93,9 | 94,2 | 93,6 |
Bron: Belevingen, 2019. 1) Het gaat hier om een selectie van personen die naar de betreffende plek wil of moet. Degenen die ergens niet naartoe hoeven, zijn buiten beschouwing gelaten bij deze percentering. 2) Welvaart huishouden is de combinatie van gestandaardiseerd huishoudensinkomen en vermogen. Het 1e kwartiel is de laagste inkomensgroep, het 4e kwartiel is de hoogste inkomensgroep. |
Bereiken voorzieningen | Bereiken voorzieningen | Bereiken voorzieningen | Bezoek familie of vrienden | Bezoek familie of vrienden | Bezoek familie of vrienden | |
---|---|---|---|---|---|---|
nooit (% 55-plus) 3) | soms (% 55-plus) | vaak (% 55-plus) | nooit (% 55-plus) | soms (% 55-plus) | vaak (% 55-plus) | |
Totaal | 21,9 | 36,8 | 41,3 | 22,5 | 38,9 | 38,6 |
Man | 37,1 | 31,1 | 31,8 | - | - | - |
Vrouw | 16,4 | 38,8 | 44,7 | 19,9 | 38,8 | 41,3 |
55- tot 65-jarigen | 30,5 | 29,9 | 39,6 | - | - | - |
65- tot 75-jarigen | 22,9 | 37,6 | 39,6 | - | - | - |
75-jarigen of ouder | 18,4 | 38,9 | 42,7 | 22,1 | 41,3 | 36,6 |
Ervaren gezondheid: (zeer) Slecht | 20,4 | 35,7 | 43,9 | 30,6 | 44,0 | 25,4 |
Ervaren gezondheid: Redelijk | 18,2 | 38,9 | 42,9 | 17,6 | 41,3 | 41,1 |
Ervaren gezondheid: Goed | 27,8 | 33,4 | 38,8 | - | - | - |
Ervaren gezondheid: Zeer goed | - | - | - | - | - | - |
Welvaart huishouden 2): 1e Kwartiel | 21,0 | 33,5 | 45,5 | 31,1 | 40,3 | 28,6 |
Welvaart huishouden 2): 2e Kwartiel | 23,6 | 36,2 | 40,2 | 24,3 | 34,6 | 41,1 |
Welvaart huishouden 2): 3e Kwartiel | 18,9 | 43,2 | 37,9 | - | - | - |
Welvaart huishouden 2): 4e Kwartiel | - | - | - | - | - | - |
Stedelijkheid buurt: Zeer sterk | 20,2 | 35,8 | 44,0 | - | - | - |
Stedelijkheid buurt: Sterk | 21,8 | 37,3 | 40,9 | 28,9 | 37,5 | 33,6 |
Stedelijkheid buurt: Matig | 19,6 | 44,0 | 36,4 | - | - | - |
Stedelijkheid buurt: Weinig | - | - | - | - | - | - |
Stedelijkheid buurt: Niet | - | - | - | - | - | - |
Bron: Belevingen, 2019.
|