Bijlage B Marges
In deze bijlage staan de schattingen (waarden) van de resultaten van ODiN 2022 uit hoofdstuk 2 vermeld samen met de onder- en bovengrens van het betrouwbaarheidsinterval en de relatieve marge in procenten. De onder- en bovengrens begrenzen het interval waarvan met 95% zekerheid verwacht wordt dat de werkelijke waarde er binnen ligt.
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 20 872 | 20 043 | 21 701 | 4,0 |
Personenauto als bestuurder | 9 448 | 8 911 | 9 985 | 5,7 |
Personenauto als passagier | 3 798 | 3 389 | 4 206 | 10,8 |
Trein | 1 898 | 1 598 | 2 198 | 15,8 |
Bus/tram/metro | 1 258 | 1 141 | 1 375 | 9,3 |
Brom-/snorfiets | 179 | 139 | 219 | 22,3 |
Fiets | 2 107 | 2 003 | 2 212 | 5,0 |
Lopen | 1 032 | 986 | 1 079 | 4,5 |
Overig (incl. bestelauto) | 1 152 | 900 | 1 403 | 21,8 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 20 290 | 19 494 | 21 086 | 3,9 |
Personenauto als bestuurder | 9 193 | 8 674 | 9 711 | 5,6 |
Personenauto als passagier | 3 798 | 3 389 | 4 206 | 10,8 |
Trein | 1 898 | 1 598 | 2 198 | 15,8 |
Bus/tram/metro | 1 225 | 1 115 | 1 336 | 9,0 |
Brom-/snorfiets | 179 | 139 | 219 | 22,3 |
Fiets | 2 079 | 1 977 | 2 181 | 4,9 |
Lopen | 1 032 | 985 | 1 078 | 4,5 |
Overig (incl. bestelauto) | 887 | 702 | 1 072 | 20,9 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 19 726 | 18 945 | 20 507 | 4,0 |
Personenauto als bestuurder | 8 898 | 8 392 | 9 405 | 5,7 |
Personenauto als passagier | 3 780 | 3 372 | 4 188 | 10,8 |
Trein | 1 897 | 1 597 | 2 196 | 15,8 |
Bus/tram/metro | 1 206 | 1 098 | 1 315 | 9,0 |
Brom-/snorfiets | 178 | 138 | 217 | 22,4 |
Fiets | 2 052 | 1 951 | 2 153 | 4,9 |
Lopen | 1 029 | 982 | 1 076 | 4,5 |
Overig (incl. bestelauto) | 686 | 529 | 844 | 22,9 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 564 | 435 | 693 | 22,9 |
Personenauto als bestuurder | 295 | 208 | 381 | 29,3 |
Trein/bus/tram/metro | . | . | . | . |
Fiets en lopen | 29 | 17 | 42 | 43,5 |
Bestelauto | . | . | . | . |
Overig (incl. personenauto als passagier en brom-/snorfiets) | . | . | . | . |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 14 056 | 13 402 | 14 710 | 4,7 |
Personenauto als bestuurder | 6 655 | 6 228 | 7 081 | 6,4 |
Personenauto als passagier | 1 844 | 1 551 | 2 138 | 15,9 |
Trein | 1 388 | 1 118 | 1 658 | 19,5 |
Bus/tram/metro | 997 | 895 | 1 099 | 10,3 |
Brom-/snorfiets | 148 | 111 | 186 | 25,0 |
Fiets | 1 567 | 1 480 | 1 655 | 5,6 |
Lopen | 722 | 684 | 760 | 5,3 |
Overig (incl. bestelauto) | 735 | 561 | 908 | 23,6 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 13 567 | 12 928 | 14 207 | 4,7 |
Personenauto als bestuurder | 6 406 | 5 990 | 6 822 | 6,5 |
Personenauto als passagier | 1 829 | 1 536 | 2 122 | 16,0 |
Trein | 1 387 | 1 117 | 1 657 | 19,5 |
Bus/tram/metro | 978 | 878 | 1 077 | 10,2 |
Brom-/snorfiets | 147 | 111 | 184 | 25,0 |
Fiets | 1 548 | 1 461 | 1 634 | 5,6 |
Lopen | 719 | 681 | 757 | 5,3 |
Overig (incl. bestelauto) | 553 | 407 | 700 | 26,5 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 13 649 | 13 008 | 14 291 | 4,7 |
Personenauto als bestuurder | 6 453 | 6 035 | 6 872 | 6,5 |
Personenauto als passagier | 1 751 | 1 468 | 2 033 | 16,1 |
Trein | 1 343 | 1 077 | 1 610 | 19,9 |
Bus/tram/metro | 987 | 885 | 1 089 | 10,3 |
Brom-/snorfiets | 146 | 109 | 183 | 25,4 |
Fiets | 1 534 | 1 448 | 1 620 | 5,6 |
Lopen | 704 | 666 | 742 | 5,4 |
Overig (incl. bestelauto) | 731 | 558 | 905 | 23,7 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 13 163 | 12 536 | 13 789 | 4,8 |
Personenauto als bestuurder | 6 206 | 5 798 | 6 613 | 6,6 |
Personenauto als passagier | 1 736 | 1 454 | 2 017 | 16,2 |
Trein | 1 342 | 1 076 | 1 609 | 19,9 |
Bus/tram/metro | 968 | 868 | 1 067 | 10,3 |
Brom-/snorfiets | 145 | 108 | 182 | 25,3 |
Fiets | 1 515 | 1 430 | 1 600 | 5,6 |
Lopen | 701 | 664 | 739 | 5,4 |
Overig (incl. bestelauto) | 550 | 404 | 697 | 26,7 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 20 290 | 19 494 | 21 086 | 3,9 |
Van en naar het werk | 4 913 | 4 568 | 5 258 | 7,0 |
Zakelijk en beroepsmatig | 1 373 | 1 074 | 1 671 | 21,7 |
Diensten en verzorging | 390 | 329 | 450 | 15,6 |
Winkelen en boodschappen doen | 1 980 | 1 807 | 2 153 | 8,7 |
Onderwijs of cursus volgen | 994 | 874 | 1 115 | 12,1 |
Recreatief totaal en overig | 10 641 | 10 064 | 11 217 | 5,4 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 13 649 | 13 008 | 14 291 | 4,7 |
Van en naar het werk | 4 604 | 4 270 | 4 938 | 7,2 |
Zakelijk en beroepsmatig | 1 214 | 930 | 1 498 | 23,4 |
Diensten en verzorging | 367 | 307 | 427 | 16,3 |
Winkelen en boodschappen doen | 1 214 | 1 091 | 1 337 | 10,1 |
Onderwijs of cursus volgen | 937 | 820 | 1 054 | 12,5 |
Recreatief totaal en overig | 5 313 | 4 928 | 5 698 | 7,2 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 469 | 2 410 | 2 528 | 2,4 |
Personenauto als bestuurder | 697 | 668 | 726 | 4,2 |
Personenauto als passagier | 234 | 219 | 249 | 6,5 |
Trein | 51 | 45 | 57 | 11,6 |
Bus/tram/metro | 145 | 133 | 156 | 8,1 |
Brom-/snorfiets | 38 | 31 | 46 | 19,3 |
Fiets | 634 | 608 | 661 | 4,1 |
Lopen | 612 | 588 | 637 | 3,9 |
Overig (incl. bestelauto) | 58 | 49 | 66 | 14,8 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 617 | 2 542 | 2 691 | 2,8 |
Personenauto als bestuurder | 735 | 699 | 771 | 4,9 |
Personenauto als passagier | 195 | 178 | 212 | 8,6 |
Trein | 56 | 48 | 64 | 13,4 |
Bus/tram/metro | 161 | 146 | 176 | 9,2 |
Brom-/snorfiets | 43 | 34 | 53 | 21,1 |
Fiets | 711 | 677 | 745 | 4,8 |
Lopen | 644 | 614 | 675 | 4,7 |
Overig (incl. bestelauto) | 71 | 59 | 82 | 16,6 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 128 | 2 028 | 2 227 | 4,7 |
Personenauto als bestuurder | 610 | 560 | 659 | 8,1 |
Personenauto als passagier | 323 | 291 | 355 | 10,0 |
Trein | 38 | 29 | 47 | 23,1 |
Bus/tram/metro | 106 | 88 | 124 | 16,7 |
Brom-/snorfiets | . | . | . | . |
Fiets | 457 | 419 | 496 | 8,4 |
Lopen | 538 | 499 | 577 | 7,2 |
Overig (incl. bestelauto) | 28 | 19 | 37 | 30,7 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 469 | 2 410 | 2 528 | 2,4 |
Van en naar het werk | 379 | 363 | 396 | 4,4 |
Zakelijk en beroepsmatig | 74 | 65 | 83 | 12,1 |
Diensten en verzorging | 77 | 69 | 84 | 9,9 |
Winkelen en boodschappen doen | 555 | 533 | 577 | 4,0 |
Onderwijs of cursus volgen | 184 | 172 | 197 | 6,6 |
Recreatief totaal en overig | 1 199 | 1 163 | 1 236 | 3,1 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 617 | 2 542 | 2 691 | 2,8 |
Van en naar het werk | 496 | 473 | 520 | 4,7 |
Zakelijk en beroepsmatig | 95 | 83 | 107 | 12,5 |
Diensten en verzorging | 101 | 90 | 111 | 10,4 |
Winkelen en boodschappen doen | 545 | 519 | 571 | 4,8 |
Onderwijs of cursus volgen | 255 | 238 | 272 | 6,7 |
Recreatief totaal en overig | 1 125 | 1 081 | 1 168 | 3,9 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 128 | 2 028 | 2 227 | 4,7 |
Van en naar het werk | 109 | 93 | 125 | 14,9 |
Zakelijk en beroepsmatig | . | . | . | . |
Diensten en verzorging | 21 | 14 | 27 | 31,2 |
Winkelen en boodschappen doen | 578 | 536 | 621 | 7,3 |
Onderwijs of cursus volgen | 22 | 15 | 29 | 31,9 |
Recreatief totaal en overig | 1 372 | 1 300 | 1 444 | 5,2 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 10,0 | 9,7 | 10,3 | 3,4 |
Personenauto als bestuurder | 16,0 | 15,3 | 16,8 | 4,5 |
Personenauto als passagier | 19,8 | 18,0 | 21,5 | 8,9 |
Trein | 45,6 | 41,1 | 50,1 | 10,0 |
Bus/tram/metro | 10,3 | 9,7 | 11,0 | 6,4 |
Brom-/snorfiets | 5,7 | 4,8 | 6,5 | 15,1 |
Fiets | 4,0 | 3,8 | 4,1 | 3,7 |
Lopen | 2,0 | 2,0 | 2,1 | 3,5 |
Overig (incl. bestelauto) | 18,7 | 15,4 | 22,0 | 17,6 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 9,1 | 8,7 | 9,5 | 4,1 |
Personenauto als bestuurder | 15,3 | 14,5 | 16,1 | 5,1 |
Personenauto als passagier | 15,6 | 13,5 | 17,8 | 14,0 |
Trein | 41,8 | 36,3 | 47,2 | 13,0 |
Bus/tram/metro | 10,7 | 9,9 | 11,5 | 7,3 |
Brom-/snorfiets | 5,8 | 4,9 | 6,8 | 15,9 |
Fiets | 3,8 | 3,6 | 3,9 | 4,1 |
Lopen | 1,9 | 1,8 | 2,0 | 4,0 |
Overig (incl. bestelauto) | 18,1 | 14,4 | 21,7 | 20,1 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 12,6 | 11,8 | 13,3 | 6,1 |
Personenauto als bestuurder | 18,1 | 16,5 | 19,7 | 8,9 |
Personenauto als passagier | 25,6 | 22,7 | 28,4 | 11,3 |
Trein | 58,6 | 50,7 | 66,4 | 13,4 |
Bus/tram/metro | 9,1 | 7,9 | 10,2 | 12,4 |
Brom-/snorfiets | . | . | . | . |
Fiets | 4,8 | 4,4 | 5,2 | 8,3 |
Lopen | 2,5 | 2,3 | 2,6 | 6,9 |
Overig (incl. bestelauto) | 22,3 | 15,0 | 29,5 | 32,5 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 10,0 | 9,7 | 10,3 | 3,4 |
Van en naar het werk | 15,8 | 14,9 | 16,6 | 5,6 |
Zakelijk en beroepsmatig | 22,5 | 18,5 | 26,5 | 17,7 |
Diensten en verzorging | 6,2 | 5,4 | 7,0 | 12,3 |
Winkelen en boodschappen doen | 4,3 | 4,0 | 4,7 | 7,9 |
Onderwijs of cursus volgen | 6,6 | 5,9 | 7,3 | 10,7 |
Recreatief totaal en overig | 10,8 | 10,3 | 11,3 | 4,7 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 9,1 | 8,7 | 9,5 | 4,1 |
Van en naar het werk | 16,2 | 15,2 | 17,1 | 5,7 |
Zakelijk en beroepsmatig | 22,2 | 18,0 | 26,4 | 18,9 |
Diensten en verzorging | 6,4 | 5,5 | 7,2 | 12,8 |
Winkelen en boodschappen doen | 3,9 | 3,5 | 4,2 | 9,0 |
Onderwijs of cursus volgen | 6,4 | 5,7 | 7,1 | 11,1 |
Recreatief totaal en overig | 8,2 | 7,7 | 8,8 | 6,4 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 12,6 | 11,8 | 13,3 | 6,1 |
Van en naar het werk | 11,4 | 8,6 | 14,3 | 24,7 |
Zakelijk en beroepsmatig | . | . | . | . |
Diensten en verzorging | 4,4 | 2,8 | 6,0 | 37,1 |
Winkelen en boodschappen doen | 5,3 | 4,6 | 6,1 | 14,5 |
Onderwijs of cursus volgen | 10,6 | 6,4 | 14,8 | 39,5 |
Recreatief totaal en overig | 15,6 | 14,6 | 16,7 | 6,7 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 77,1 | 76,1 | 78,1 | 1,3 |
Mannen | 77,7 | 76,3 | 79,1 | 1,9 |
Vrouwen | 76,6 | 75,2 | 77,9 | 1,8 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 77,1 | 76,1 | 78,1 | 1,3 |
Totaal doordeweekse dagen exclusief feestdagen | 79,2 | 78,0 | 80,4 | 1,5 |
Totaal weekenddagen plus doordeweekse feestdagen | 72,3 | 70,4 | 74,0 | 2,6 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 10,5 | 9,9 | 11,1 | 6,1 |
Mannen | 9,4 | 8,5 | 10,2 | 9,3 |
Vrouwen | 11,6 | 10,7 | 12,5 | 8,2 |