Audiovisuele diensten
Wat behelst het onderzoek
Doel
Het beschrijven van de bedrijfseconomische situatie van de sector audiovisuele diensten volgens SBI 1993.
Doelpopulatie
Bedrijfseenheden binnen de bedrijfstak audiovisuele diensten volgens het bedrijvenregister en de SBI 1993.
Statistische eenheid
Bedrijfseenheden.Aanvang onderzoek
1996.
Frequentie
Tweejaarlijks.
Publicatiestrategie
Voorlopig/definitief.
Hoe wordt het uitgevoerd
Soort onderzoek
Het onderzoek wordt uitgevoerd door gebruik te maken van een steekproef uit de klassen 92.1, 92.2 en 92.3 van SBI 1993.
Waarnemingsmethode
Schriftelijke enquêtering van bedrijven.
Berichtgevers
Bedrijven en instellingen met personeel.
Steekproefomvang
Ongeveer 2100.
Controle- en correctiemethoden
Het data bestand wordt gecorrigeerd in geval van geconstateerde fouten. Optellingen of schattingen op SBI-klasse niveau worden op plausibiliteit gecheckt (bedrijfstakinformatie en gegevens van voorgaande onderzoeken).
Weging
Ratioschatters en regressieanalyse.
Wat is de kwaliteit van de uitkomsten
Nauwkeurigheid
De respons binnen deze SBI-klassen is laag. De populatie is daarnaast heterogeen. Daarom is er sprake van oversampling.
Volgtijdelijke vergelijkbaarheid
De reeks van verslagperiode 1999 tot en met 2005 is vergelijkbaar. In deze periode wordt gebruik gemaakt van een steekproef. De financiële informatie van niet-geënquêteerde bedrijven wordt geschat door gebruik te maken van BTW gegevens. In de periode tot 1999 wordt eveneens gebruik gemaakt van een steekproef. Vanaf 2005 wijzigt de vragenlijst en zodoende het onderzoek.