Motor- en autobranche; omzetontwikkeling, 2015=100, 2005-2023
Bedrijfstakken/branches (SBI 2008) | Perioden | Omzet werkdaggecorrigeerd Indexcijfers (2015=100) | Omzet werkdaggecorrigeerd Ontwikkeling t.o.v. een jaar eerder (%) | Omzet seizoengecorrigeerd Indexcijfers (2015=100) | Omzet seizoengecorrigeerd Ontwikkeling t.o.v. een kwartaal eerder (%) | Omzet ongecorrigeerd Indexcijfers (2015 = 100) | Omzet ongecorrigeerd Ontwikkeling t.o.v. een jaar eerder (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
45 Autohandel en -reparatie | 2014 1e kwartaal | 90,7 | 1,5 | 89,6 | -9,8 | 90,6 | 1,5 |
45 Autohandel en -reparatie | 2014 2e kwartaal | 91,9 | -1,2 | 89,3 | -0,3 | 91,9 | -1,1 |
45 Autohandel en -reparatie | 2014 3e kwartaal | 84,9 | -0,5 | 90,9 | 1,7 | 85,0 | -0,5 |
45 Autohandel en -reparatie | 2014 4e kwartaal | 95,1 | -6,4 | 92,1 | 1,4 | 95,1 | -6,3 |
45 Autohandel en -reparatie | 2014 | 90,6 | -1,8 | 90,5 | -1,6 | 90,6 | -1,8 |
45 Autohandel en -reparatie | 2015 1e kwartaal | 92,2 | 1,7 | 91,7 | -0,4 | 92,1 | 1,7 |
45 Autohandel en -reparatie | 2015 2e kwartaal | 96,9 | 5,5 | 94,3 | 2,8 | 96,9 | 5,4 |
45 Autohandel en -reparatie | 2015 3e kwartaal | 93,9 | 10,6 | 100,5 | 6,5 | 94,0 | 10,6 |
45 Autohandel en -reparatie | 2015 4e kwartaal | 116,8 | 22,8 | 112,5 | 12,0 | 117,0 | 23,0 |
45 Autohandel en -reparatie | 2015 | 99,9 | 10,3 | 99,8 | 10,3 | 100,0 | 10,3 |
45 Autohandel en -reparatie | 2016 1e kwartaal | 98,8 | 7,2 | 98,5 | -12,4 | 98,7 | 7,2 |
45 Autohandel en -reparatie | 2016 2e kwartaal | 104,7 | 8,0 | 101,7 | 3,2 | 104,8 | 8,1 |
45 Autohandel en -reparatie | 2016 3e kwartaal | 95,0 | 1,1 | 101,4 | -0,2 | 95,0 | 1,1 |
45 Autohandel en -reparatie | 2016 4e kwartaal | 108,1 | -7,4 | 105,0 | 3,5 | 108,1 | -7,6 |
45 Autohandel en -reparatie | 2016 | 101,6 | 1,7 | 101,7 | 1,9 | 101,7 | 1,7 |
45 Autohandel en -reparatie | 2017 1e kwartaal | 106,5 | 7,7 | 105,8 | 0,7 | 106,7 | 8,1 |
45 Autohandel en -reparatie | 2017 2e kwartaal | 110,1 | 5,2 | 106,6 | 0,8 | 110,1 | 5,1 |
45 Autohandel en -reparatie | 2017 3e kwartaal | 98,9 | 4,1 | 105,6 | -0,9 | 98,8 | 4,0 |
45 Autohandel en -reparatie | 2017 4e kwartaal | 109,0 | 0,9 | 106,4 | 0,7 | 108,7 | 0,6 |
45 Autohandel en -reparatie | 2017 | 106,1 | 4,4 | 106,1 | 4,4 | 106,1 | 4,4 |
45 Autohandel en -reparatie | 2018 1e kwartaal | 112,5 | 5,7 | 111,7 | 4,9 | 112,6 | 5,5 |
45 Autohandel en -reparatie | 2018 2e kwartaal | 117,9 | 7,0 | 114,0 | 2,0 | 117,8 | 7,0 |
45 Autohandel en -reparatie | 2018 3e kwartaal | 103,1 | 4,2 | 110,0 | -3,5 | 103,0 | 4,2 |
45 Autohandel en -reparatie | 2018 4e kwartaal | 109,8 | 0,7 | 107,8 | -2,0 | 109,6 | 0,8 |
45 Autohandel en -reparatie | 2018 | 110,8 | 4,4 | 110,9 | 4,5 | 110,7 | 4,4 |
45 Autohandel en -reparatie | 2019 1e kwartaal | 113,8 | 1,1 | 113,8 | 5,6 | 113,7 | 1,0 |
45 Autohandel en -reparatie | 2019 2e kwartaal | 117,1 | -0,7 | 113,2 | -0,6 | 117,1 | -0,6 |
45 Autohandel en -reparatie | 2019 3e kwartaal | 107,4 | 4,2 | 114,1 | 0,8 | 107,4 | 4,3 |
45 Autohandel en -reparatie | 2019 4e kwartaal | 118,5 | 7,9 | 115,4 | 1,1 | 118,4 | 7,9 |
45 Autohandel en -reparatie | 2019 | 114,2 | 3,0 | 114,1 | 2,9 | 114,1 | 3,1 |
45 Autohandel en -reparatie | 2020 1e kwartaal | 111,4 | -2,1 | 112,3 | -2,7 | 111,4 | -2,0 |
45 Autohandel en -reparatie | 2020 2e kwartaal | 87,5 | -25,3 | 84,0 | -25,2 | 87,5 | -25,3 |
45 Autohandel en -reparatie | 2020 3e kwartaal | 106,8 | -0,5 | 113,0 | 34,5 | 106,9 | -0,5 |
45 Autohandel en -reparatie | 2020 4e kwartaal | 117,9 | -0,5 | 114,5 | 1,3 | 118,1 | -0,2 |
45 Autohandel en -reparatie | 2020 | 105,9 | -7,2 | 106,0 | -7,1 | 106,0 | -7,2 |
45 Autohandel en -reparatie | 2021 1e kwartaal | 110,4 | -0,9 | 112,6 | -1,7 | 110,4 | -0,9 |
45 Autohandel en -reparatie | 2021 2e kwartaal | 124,5 | 42,2 | 118,9 | 5,6 | 124,4 | 42,2 |
45 Autohandel en -reparatie | 2021 3e kwartaal | 116,3 | 8,9 | 123,7 | 4,1 | 116,3 | 8,9 |
45 Autohandel en -reparatie | 2021 4e kwartaal | 131,9 | 11,9 | 127,6 | 3,1 | 132,3 | 12,0 |
45 Autohandel en -reparatie | 2021 | 120,8 | 14,0 | 120,7 | 13,9 | 120,9 | 14,1 |
45 Autohandel en -reparatie | 2022 1e kwartaal | 133,7 | 21,1 | 134,8 | 5,6 | 133,8 | 21,2 |
45 Autohandel en -reparatie | 2022 2e kwartaal | 130,8 | 5,1 | 124,8 | -7,4 | 130,7 | 5,1 |
45 Autohandel en -reparatie | 2022 3e kwartaal | 139,8 | 20,2 | 150,3 | 20,4 | 139,8 | 20,2 |
45 Autohandel en -reparatie | 2022 4e kwartaal | 163,1 | 23,7 | 158,5 | 5,4 | 163,1 | 23,3 |
45 Autohandel en -reparatie | 2022 | 141,9 | 17,5 | 142,1 | 17,7 | 141,9 | 17,4 |
45 Autohandel en -reparatie | 2023 1e kwartaal* | 163,2 | 22,1 | 164,4 | 3,7 | 163,5 | 22,2 |
45 Autohandel en -reparatie | 2023 2e kwartaal* | 174,9 | 33,7 | 166,7 | 1,4 | 174,9 | 33,8 |
45 Autohandel en -reparatie | 2023 3e kwartaal* | 154,5 | 10,5 | 166,2 | -0,3 | 154,4 | 10,4 |
45 Autohandel en -reparatie | 2023 4e kwartaal* | 164,2 | 0,6 | 160,2 | -3,6 | 163,8 | 0,5 |
45 Autohandel en -reparatie | 2023* | 164,2 | 15,7 | 164,4 | 15,7 | 164,1 | 15,7 |
451 Autohandel en -reparatie | 2014 1e kwartaal | 89,6 | 0,1 | 88,2 | -12,3 | 89,5 | 0,1 |
451 Autohandel en -reparatie | 2014 2e kwartaal | 89,6 | -2,5 | 87,9 | -0,3 | 89,6 | -2,3 |
451 Autohandel en -reparatie | 2014 3e kwartaal | 83,4 | -1,1 | 89,4 | 1,7 | 83,5 | -1,1 |
451 Autohandel en -reparatie | 2014 4e kwartaal | 95,3 | -7,8 | 91,2 | 2,1 | 95,3 | -7,8 |
451 Autohandel en -reparatie | 2014 | 89,5 | -3,1 | 89,2 | -2,9 | 89,5 | -3,0 |
451 Autohandel en -reparatie | 2015 1e kwartaal | 90,3 | 0,8 | 89,9 | -1,5 | 90,2 | 0,9 |
451 Autohandel en -reparatie | 2015 2e kwartaal | 94,5 | 5,5 | 93,0 | 3,5 | 94,5 | 5,4 |
451 Autohandel en -reparatie | 2015 3e kwartaal | 93,8 | 12,6 | 100,4 | 7,9 | 94,0 | 12,6 |
451 Autohandel en -reparatie | 2015 4e kwartaal | 121,1 | 27,0 | 115,4 | 14,9 | 121,4 | 27,3 |
451 Autohandel en -reparatie | 2015 | 99,9 | 11,7 | 99,7 | 11,7 | 100,0 | 11,8 |
451 Autohandel en -reparatie | 2016 1e kwartaal | 97,7 | 8,2 | 97,4 | -15,5 | 97,5 | 8,1 |
451 Autohandel en -reparatie | 2016 2e kwartaal | 101,8 | 7,7 | 100,1 | 2,7 | 101,9 | 7,9 |
451 Autohandel en -reparatie | 2016 3e kwartaal | 93,9 | 0,0 | 100,1 | -0,1 | 93,9 | 0,0 |
451 Autohandel en -reparatie | 2016 4e kwartaal | 108,9 | -10,1 | 104,5 | 4,4 | 108,9 | -10,3 |
451 Autohandel en -reparatie | 2016 | 100,5 | 0,6 | 100,5 | 0,8 | 100,6 | 0,6 |
451 Autohandel en -reparatie | 2017 1e kwartaal | 105,8 | 8,3 | 105,2 | 0,7 | 106,1 | 8,8 |
451 Autohandel en -reparatie | 2017 2e kwartaal | 108,8 | 6,9 | 106,5 | 1,3 | 108,7 | 6,7 |
451 Autohandel en -reparatie | 2017 3e kwartaal | 99,2 | 5,6 | 105,6 | -0,8 | 99,0 | 5,4 |
451 Autohandel en -reparatie | 2017 4e kwartaal | 110,4 | 1,4 | 106,9 | 1,2 | 110,0 | 1,0 |
451 Autohandel en -reparatie | 2017 | 106,0 | 5,5 | 106,1 | 5,5 | 106,0 | 5,4 |
451 Autohandel en -reparatie | 2018 1e kwartaal | 113,7 | 7,4 | 112,9 | 5,6 | 113,8 | 7,2 |
451 Autohandel en -reparatie | 2018 2e kwartaal | 118,0 | 8,5 | 115,3 | 2,2 | 118,0 | 8,5 |
451 Autohandel en -reparatie | 2018 3e kwartaal | 104,1 | 5,0 | 110,9 | -3,8 | 104,0 | 5,1 |
451 Autohandel en -reparatie | 2018 4e kwartaal | 110,6 | 0,2 | 107,7 | -2,9 | 110,4 | 0,4 |
451 Autohandel en -reparatie | 2018 | 111,6 | 5,3 | 111,7 | 5,3 | 111,5 | 5,3 |
451 Autohandel en -reparatie | 2019 1e kwartaal | 114,7 | 0,9 | 115,1 | 6,8 | 114,6 | 0,8 |
451 Autohandel en -reparatie | 2019 2e kwartaal | 118,1 | 0,0 | 115,0 | -0,1 | 118,2 | 0,2 |
451 Autohandel en -reparatie | 2019 3e kwartaal | 109,0 | 4,7 | 115,6 | 0,5 | 109,1 | 4,9 |
451 Autohandel en -reparatie | 2019 4e kwartaal | 121,9 | 10,3 | 117,6 | 1,7 | 121,8 | 10,3 |
451 Autohandel en -reparatie | 2019 | 115,9 | 3,9 | 115,8 | 3,7 | 115,9 | 3,9 |
451 Autohandel en -reparatie | 2020 1e kwartaal | 113,4 | -1,2 | 114,7 | -2,5 | 113,4 | -1,1 |
451 Autohandel en -reparatie | 2020 2e kwartaal | 87,2 | -26,1 | 84,5 | -26,3 | 87,2 | -26,2 |
451 Autohandel en -reparatie | 2020 3e kwartaal | 109,7 | 0,6 | 115,7 | 37,0 | 109,8 | 0,6 |
451 Autohandel en -reparatie | 2020 4e kwartaal | 122,2 | 0,2 | 117,3 | 1,4 | 122,4 | 0,5 |
451 Autohandel en -reparatie | 2020 | 108,1 | -6,8 | 108,1 | -6,7 | 108,2 | -6,7 |
451 Autohandel en -reparatie | 2021 1e kwartaal | 110,5 | -2,6 | 113,6 | -3,1 | 110,5 | -2,5 |
451 Autohandel en -reparatie | 2021 2e kwartaal | 126,3 | 44,8 | 121,4 | 6,8 | 126,2 | 44,8 |
451 Autohandel en -reparatie | 2021 3e kwartaal | 119,2 | 8,6 | 126,6 | 4,3 | 119,2 | 8,6 |
451 Autohandel en -reparatie | 2021 4e kwartaal | 136,8 | 12,0 | 130,5 | 3,1 | 137,3 | 12,2 |
451 Autohandel en -reparatie | 2021 | 123,2 | 13,9 | 123,0 | 13,9 | 123,3 | 14,0 |
451 Autohandel en -reparatie | 2022 1e kwartaal | 137,0 | 24,0 | 138,8 | 6,3 | 137,1 | 24,1 |
451 Autohandel en -reparatie | 2022 2e kwartaal | 131,5 | 4,2 | 126,1 | -9,1 | 131,4 | 4,2 |
451 Autohandel en -reparatie | 2022 3e kwartaal | 145,7 | 22,3 | 157,1 | 24,6 | 145,7 | 22,3 |
451 Autohandel en -reparatie | 2022 4e kwartaal | 174,2 | 27,3 | 167,1 | 6,4 | 174,2 | 26,8 |
451 Autohandel en -reparatie | 2022 | 147,1 | 19,4 | 147,3 | 19,7 | 147,1 | 19,3 |
451 Autohandel en -reparatie | 2023 1e kwartaal* | 171,1 | 24,9 | 173,3 | 3,7 | 171,5 | 25,1 |
451 Autohandel en -reparatie | 2023 2e kwartaal* | 186,1 | 41,5 | 177,8 | 2,6 | 186,0 | 41,5 |
451 Autohandel en -reparatie | 2023 3e kwartaal* | 164,6 | 13,0 | 177,4 | -0,2 | 164,4 | 12,8 |
451 Autohandel en -reparatie | 2023 4e kwartaal* | 175,4 | 0,7 | 169,8 | -4,3 | 175,0 | 0,4 |
451 Autohandel en -reparatie | 2023* | 174,3 | 18,5 | 174,5 | 18,5 | 174,2 | 18,4 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2014 1e kwartaal | 77,5 | 1,0 | 84,1 | -12,9 | 77,1 | 1,0 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2014 2e kwartaal | 84,0 | -1,3 | 82,3 | -2,1 | 84,3 | -0,5 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2014 3e kwartaal | 74,3 | -1,4 | 84,1 | 2,1 | 74,7 | -1,1 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2014 4e kwartaal | 101,1 | -10,3 | 84,0 | -0,1 | 101,0 | -10,1 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2014 | 84,2 | -3,7 | 83,6 | -3,0 | 84,3 | -3,4 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2015 1e kwartaal | 75,5 | -2,7 | 84,4 | 0,5 | 75,3 | -2,4 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2015 2e kwartaal | 91,6 | 9,1 | 89,6 | 6,2 | 91,4 | 8,5 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2015 3e kwartaal | 91,0 | 22,5 | 102,5 | 14,4 | 91,5 | 22,5 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2015 4e kwartaal | 140,8 | 39,3 | 116,6 | 13,7 | 141,9 | 40,5 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2015 | 99,7 | 18,4 | 98,3 | 17,6 | 100,0 | 18,7 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2016 1e kwartaal | 82,2 | 8,9 | 93,0 | -20,2 | 81,6 | 8,5 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2016 2e kwartaal | 94,8 | 3,5 | 92,7 | -0,4 | 95,4 | 4,3 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2016 3e kwartaal | 82,6 | -9,2 | 92,8 | 0,2 | 82,9 | -9,4 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2016 4e kwartaal | 119,1 | -15,4 | 97,8 | 5,3 | 119,1 | -16,1 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2016 | 94,7 | -5,0 | 94,1 | -4,3 | 94,7 | -5,3 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2017 1e kwartaal | 85,5 | 4,1 | 96,7 | -1,1 | 86,6 | 6,1 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2017 2e kwartaal | 105,3 | 11,0 | 102,2 | 5,7 | 105,2 | 10,3 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2017 3e kwartaal | 89,1 | 7,9 | 100,6 | -1,6 | 88,5 | 6,9 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2017 4e kwartaal | 121,3 | 1,8 | 101,5 | 0,9 | 119,8 | 0,6 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2017 | 100,3 | 5,9 | 100,3 | 6,6 | 100,0 | 5,6 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2018 1e kwartaal | 94,2 | 10,2 | 105,3 | 3,7 | 94,6 | 9,2 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2018 2e kwartaal | 116,7 | 10,8 | 113,3 | 7,6 | 116,4 | 10,6 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2018 3e kwartaal | 87,5 | -1,9 | 99,9 | -11,8 | 87,0 | -1,8 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2018 4e kwartaal | 111,0 | -8,5 | 93,9 | -6,0 | 110,4 | -7,8 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2018 | 102,3 | 2,0 | 103,1 | 2,9 | 102,1 | 2,1 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2019 1e kwartaal | 100,5 | 6,6 | 113,0 | 20,3 | 100,0 | 5,7 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2019 2e kwartaal | 108,0 | -7,4 | 104,9 | -7,1 | 108,3 | -6,9 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2019 3e kwartaal | 92,9 | 6,2 | 104,7 | -0,2 | 93,0 | 7,0 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2019 4e kwartaal | 127,9 | 15,2 | 107,1 | 2,3 | 127,4 | 15,3 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2019 | 107,3 | 4,8 | 107,4 | 4,2 | 107,2 | 5,0 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2020 1e kwartaal | 89,6 | -10,8 | 101,1 | -5,6 | 89,5 | -10,5 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2020 2e kwartaal | 64,5 | -40,3 | 61,4 | -39,3 | 64,3 | -40,6 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2020 3e kwartaal | 91,3 | -1,7 | 102,7 | 67,3 | 91,7 | -1,4 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2020 4e kwartaal | 126,5 | -1,1 | 106,4 | 3,6 | 127,5 | 0,1 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2020 | 93,0 | -13,4 | 92,9 | -13,5 | 93,2 | -13,0 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2021 1e kwartaal | 82,7 | -7,7 | 91,8 | -13,7 | 82,7 | -7,6 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2021 2e kwartaal | 97,7 | 51,4 | 96,0 | 4,5 | 97,4 | 51,4 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2021 3e kwartaal | 84,4 | -7,5 | 96,2 | 0,3 | 84,6 | -7,7 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2021 4e kwartaal | 115,2 | -8,9 | 96,1 | -0,1 | 117,4 | -8,0 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2021 | 95,0 | 2,2 | 95,0 | 2,3 | 95,5 | 2,4 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2022 1e kwartaal | 89,0 | 7,6 | 98,2 | 2,2 | 89,5 | 8,3 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2022 2e kwartaal | 105,5 | 8,0 | 104,2 | 6,1 | 105,1 | 8,0 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2022 3e kwartaal | 99,9 | 18,4 | 113,7 | 9,1 | 100,3 | 18,4 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2022 4e kwartaal | 148,5 | 28,9 | 123,7 | 8,8 | 148,3 | 26,4 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2022 | 110,7 | 16,5 | 110,0 | 15,7 | 110,8 | 16,0 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2023 1e kwartaal* | 127,5 | 43,3 | 140,0 | 13,2 | 129,1 | 44,2 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2023 2e kwartaal* | 136,0 | 29,0 | 135,7 | -3,1 | 135,8 | 29,2 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2023 3e kwartaal* | 113,1 | 13,2 | 130,3 | -4,0 | 112,4 | 12,2 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2023 4e kwartaal* | 139,3 | -6,2 | 118,1 | -9,4 | 137,5 | -7,3 |
45111 Import van nieuwe personenauto's | 2023* | 129,0 | 16,5 | 131,0 | 19,2 | 128,7 | 16,2 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2014 1e kwartaal | 94,3 | -0,8 | 90,1 | -11,9 | 94,3 | -0,8 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2014 2e kwartaal | 91,8 | -3,1 | 90,2 | 0,2 | 91,8 | -3,1 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2014 3e kwartaal | 86,9 | -2,2 | 91,7 | 1,6 | 86,9 | -2,2 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2014 4e kwartaal | 93,9 | -6,6 | 94,1 | 2,7 | 93,9 | -6,6 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2014 | 91,7 | -3,3 | 91,5 | -3,2 | 91,7 | -3,3 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2015 1e kwartaal | 94,7 | 0,5 | 91,2 | -3,1 | 94,7 | 0,5 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2015 2e kwartaal | 94,5 | 3,0 | 93,5 | 2,6 | 94,5 | 3,0 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2015 3e kwartaal | 94,7 | 8,9 | 99,3 | 6,2 | 94,7 | 8,9 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2015 4e kwartaal | 116,1 | 23,7 | 116,4 | 17,2 | 116,1 | 23,7 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2015 | 100,0 | 9,0 | 100,1 | 9,4 | 100,0 | 9,0 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2016 1e kwartaal | 101,0 | 6,6 | 97,1 | -16,6 | 101,0 | 6,6 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2016 2e kwartaal | 102,4 | 8,4 | 101,4 | 4,4 | 102,4 | 8,4 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2016 3e kwartaal | 97,0 | 2,5 | 101,4 | 0,0 | 97,0 | 2,5 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2016 4e kwartaal | 103,8 | -10,6 | 105,0 | 3,5 | 103,8 | -10,6 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2016 | 101,1 | 1,1 | 101,2 | 1,1 | 101,1 | 1,1 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2017 1e kwartaal | 112,5 | 11,4 | 107,9 | 2,7 | 112,5 | 11,4 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2017 2e kwartaal | 109,4 | 6,8 | 107,9 | 0,1 | 109,4 | 6,8 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2017 3e kwartaal | 103,2 | 6,4 | 107,6 | -0,3 | 103,2 | 6,4 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2017 4e kwartaal | 106,8 | 2,8 | 108,8 | 1,1 | 106,8 | 2,8 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2017 | 108,0 | 6,8 | 108,0 | 6,7 | 108,0 | 6,8 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2018 1e kwartaal | 120,1 | 6,7 | 115,2 | 6,0 | 120,1 | 6,7 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2018 2e kwartaal | 118,3 | 8,2 | 116,3 | 1,0 | 118,3 | 8,2 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2018 3e kwartaal | 111,5 | 8,1 | 116,0 | -0,3 | 111,5 | 8,1 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2018 4e kwartaal | 109,8 | 2,9 | 111,7 | -3,7 | 109,8 | 2,9 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2018 | 115,0 | 6,5 | 114,8 | 6,3 | 115,0 | 6,5 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2019 1e kwartaal | 119,1 | -0,8 | 115,4 | 3,3 | 119,1 | -0,8 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2019 2e kwartaal | 121,3 | 2,5 | 118,8 | 3,0 | 121,3 | 2,5 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2019 3e kwartaal | 115,4 | 3,4 | 119,7 | 0,8 | 115,4 | 3,4 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2019 4e kwartaal | 121,8 | 10,9 | 122,7 | 2,5 | 121,8 | 10,9 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2019 | 119,4 | 3,9 | 119,2 | 3,8 | 119,4 | 3,9 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2020 1e kwartaal | 123,2 | 3,4 | 121,2 | -1,3 | 123,2 | 3,4 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2020 2e kwartaal | 95,6 | -21,2 | 93,4 | -22,9 | 95,6 | -21,2 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2020 3e kwartaal | 117,5 | 1,9 | 121,5 | 30,1 | 117,5 | 1,9 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2020 4e kwartaal | 123,6 | 1,5 | 123,4 | 1,6 | 123,6 | 1,5 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2020 | 115,0 | -3,7 | 114,9 | -3,6 | 115,0 | -3,7 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2021 1e kwartaal | 121,0 | -1,8 | 122,6 | -0,6 | 121,0 | -1,8 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2021 2e kwartaal | 137,7 | 44,1 | 132,0 | 7,6 | 137,7 | 44,1 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2021 3e kwartaal | 133,2 | 13,3 | 139,2 | 5,5 | 133,2 | 13,3 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2021 4e kwartaal | 148,2 | 19,9 | 145,4 | 4,4 | 148,2 | 19,9 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2021 | 135,0 | 17,4 | 134,8 | 17,4 | 135,0 | 17,4 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2022 1e kwartaal | 157,4 | 30,1 | 156,7 | 7,8 | 157,4 | 30,1 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2022 2e kwartaal | 140,4 | 1,9 | 133,8 | -14,6 | 140,4 | 1,9 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2022 3e kwartaal | 164,9 | 23,8 | 176,2 | 31,7 | 164,9 | 23,8 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2022 4e kwartaal | 188,5 | 27,1 | 186,5 | 5,9 | 188,5 | 27,1 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2022 | 162,8 | 20,5 | 163,3 | 21,1 | 162,8 | 20,5 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2023 1e kwartaal* | 191,4 | 21,6 | 190,1 | 1,9 | 191,4 | 21,6 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2023 2e kwartaal* | 209,3 | 49,1 | 198,0 | 4,1 | 209,3 | 49,1 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2023 3e kwartaal* | 186,5 | 13,1 | 198,6 | 0,3 | 186,5 | 13,1 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2023 4e kwartaal* | 191,6 | 1,7 | 190,8 | -4,0 | 191,6 | 1,7 |
45112 Handel en reparatie personenauto's | 2023* | 194,7 | 19,6 | 194,4 | 19,0 | 194,7 | 19,6 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2014 1e kwartaal | 88,6 | 4,4 | 86,2 | -13,2 | 88,6 | 4,4 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2014 2e kwartaal | 89,1 | -1,2 | 86,8 | 0,7 | 89,1 | -1,2 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2014 3e kwartaal | 82,7 | 7,3 | 87,9 | 1,2 | 82,7 | 7,3 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2014 4e kwartaal | 90,6 | -9,2 | 90,6 | 3,1 | 90,6 | -9,2 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2014 | 87,7 | -0,2 | 87,9 | -0,2 | 87,7 | -0,2 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2015 1e kwartaal | 97,9 | 10,5 | 94,9 | 4,7 | 97,9 | 10,5 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2015 2e kwartaal | 101,4 | 13,8 | 98,2 | 3,5 | 101,4 | 13,8 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2015 3e kwartaal | 95,5 | 15,4 | 102,1 | 4,0 | 95,5 | 15,4 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2015 4e kwartaal | 105,2 | 16,2 | 105,6 | 3,5 | 105,2 | 16,2 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2015 | 100,0 | 14,0 | 100,2 | 14,0 | 100,0 | 14,0 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2016 1e kwartaal | 113,9 | 16,3 | 110,1 | 4,3 | 113,9 | 16,3 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2016 2e kwartaal | 114,3 | 12,7 | 109,8 | -0,3 | 114,3 | 12,7 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2016 3e kwartaal | 101,1 | 5,9 | 108,7 | -1,0 | 101,1 | 5,9 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2016 4e kwartaal | 116,1 | 10,3 | 116,9 | 7,5 | 116,1 | 10,3 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2016 | 111,3 | 11,3 | 111,4 | 11,2 | 111,3 | 11,3 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2017 1e kwartaal | 112,1 | -1,5 | 108,4 | -7,2 | 112,1 | -1,5 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2017 2e kwartaal | 113,0 | -1,1 | 107,8 | -0,6 | 113,0 | -1,1 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2017 3e kwartaal | 98,0 | -3,1 | 105,6 | -2,1 | 98,0 | -3,1 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2017 4e kwartaal | 107,0 | -7,8 | 108,2 | 2,5 | 107,0 | -7,8 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2017 | 107,5 | -3,4 | 107,5 | -3,5 | 107,5 | -3,4 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2018 1e kwartaal | 119,7 | 6,7 | 115,9 | 7,2 | 119,7 | 6,7 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2018 2e kwartaal | 119,5 | 5,8 | 113,5 | -2,1 | 119,5 | 5,8 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2018 3e kwartaal | 97,6 | -0,4 | 104,9 | -7,5 | 97,6 | -0,4 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2018 4e kwartaal | 114,0 | 6,6 | 115,8 | 10,4 | 114,0 | 6,6 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2018 | 112,7 | 4,8 | 112,5 | 4,7 | 112,7 | 4,8 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2019 1e kwartaal | 121,4 | 1,4 | 118,1 | 2,0 | 121,4 | 1,4 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2019 2e kwartaal | 121,8 | 1,9 | 115,3 | -2,4 | 121,8 | 1,9 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2019 3e kwartaal | 108,0 | 10,7 | 115,3 | 0,0 | 108,0 | 10,7 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2019 4e kwartaal | 108,1 | -5,2 | 110,3 | -4,3 | 108,1 | -5,2 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2019 | 114,8 | 1,9 | 114,7 | 1,9 | 114,8 | 1,9 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2020 1e kwartaal | 108,7 | -10,5 | 106,5 | -3,4 | 108,7 | -10,5 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2020 2e kwartaal | 88,8 | -27,1 | 83,7 | -21,4 | 88,8 | -27,1 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2020 3e kwartaal | 104,2 | -3,5 | 110,7 | 32,3 | 104,2 | -3,5 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2020 4e kwartaal | 102,7 | -5,0 | 105,0 | -5,2 | 102,7 | -5,0 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2020 | 101,1 | -11,9 | 101,5 | -11,6 | 101,1 | -11,9 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2021 1e kwartaal | 110,8 | 1,9 | 109,2 | 4,0 | 110,8 | 1,9 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2021 2e kwartaal | 122,6 | 38,1 | 115,7 | 5,9 | 122,6 | 38,1 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2021 3e kwartaal | 114,1 | 9,5 | 119,9 | 3,6 | 114,1 | 9,5 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2021 4e kwartaal | 116,5 | 13,4 | 119,5 | -0,3 | 116,5 | 13,4 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2021 | 116,0 | 14,7 | 116,1 | 14,4 | 116,0 | 14,7 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2022 1e kwartaal | 123,9 | 11,9 | 123,0 | 3,0 | 123,9 | 11,9 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2022 2e kwartaal | 138,0 | 12,6 | 130,3 | 5,9 | 138,0 | 12,6 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2022 3e kwartaal | 134,3 | 17,7 | 140,8 | 8,1 | 134,3 | 17,7 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2022 4e kwartaal | 146,2 | 25,4 | 149,0 | 5,8 | 146,2 | 25,4 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2022 | 135,6 | 16,9 | 135,8 | 17,0 | 135,6 | 16,9 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2023 1e kwartaal* | 147,7 | 19,2 | 146,9 | -1,4 | 147,7 | 19,2 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2023 2e kwartaal* | 159,8 | 15,7 | 151,5 | 3,2 | 159,8 | 15,7 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2023 3e kwartaal* | 150,1 | 11,8 | 156,7 | 3,4 | 150,1 | 11,8 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2023 4e kwartaal* | 159,7 | 9,3 | 161,5 | 3,1 | 159,7 | 9,3 |
4519 Handel in vrachtwagens, aanhangers | 2023* | 154,3 | 13,8 | 154,1 | 13,5 | 154,3 | 13,8 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2014 1e kwartaal | 93,9 | 0,6 | 98,6 | -2,8 | 93,9 | 0,6 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2014 2e kwartaal | 97,4 | -1,1 | 97,4 | -1,3 | 97,4 | -1,1 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2014 3e kwartaal | 91,2 | -2,0 | 95,6 | -1,8 | 91,2 | -2,0 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2014 4e kwartaal | 104,0 | -6,3 | 95,2 | -0,5 | 104,0 | -6,3 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2014 | 96,6 | -2,4 | 96,7 | -2,2 | 96,6 | -2,4 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2015 1e kwartaal | 92,5 | -1,5 | 97,1 | 2,1 | 92,5 | -1,5 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2015 2e kwartaal | 97,4 | 0,0 | 97,2 | 0,0 | 97,4 | 0,0 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2015 3e kwartaal | 97,3 | 6,6 | 102,1 | 5,0 | 97,3 | 6,6 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2015 4e kwartaal | 112,8 | 8,5 | 103,4 | 1,3 | 112,8 | 8,5 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2015 | 100,0 | 3,5 | 99,9 | 3,4 | 100,0 | 3,5 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2016 1e kwartaal | 97,0 | 4,9 | 101,8 | -1,5 | 97,0 | 4,9 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2016 2e kwartaal | 105,8 | 8,7 | 105,3 | 3,4 | 105,8 | 8,7 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2016 3e kwartaal | 103,3 | 6,2 | 108,6 | 3,2 | 103,3 | 6,2 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2016 4e kwartaal | 114,9 | 1,9 | 105,7 | -2,7 | 114,9 | 1,9 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2016 | 105,3 | 5,3 | 105,3 | 5,4 | 105,3 | 5,3 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2017 1e kwartaal | 104,2 | 7,4 | 109,0 | 3,2 | 104,2 | 7,4 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2017 2e kwartaal | 110,2 | 4,2 | 109,3 | 0,2 | 110,2 | 4,2 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2017 3e kwartaal | 102,3 | -0,9 | 108,0 | -1,2 | 102,3 | -0,9 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2017 4e kwartaal | 122,1 | 6,2 | 112,4 | 4,1 | 122,1 | 6,2 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2017 | 109,7 | 4,2 | 109,7 | 4,1 | 109,7 | 4,2 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2018 1e kwartaal | 109,7 | 5,3 | 114,7 | 2,0 | 109,7 | 5,3 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2018 2e kwartaal | 115,9 | 5,1 | 114,5 | -0,2 | 115,9 | 5,1 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2018 3e kwartaal | 108,9 | 6,5 | 115,2 | 0,6 | 108,9 | 6,5 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2018 4e kwartaal | 126,4 | 3,5 | 116,5 | 1,2 | 126,4 | 3,5 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2018 | 115,2 | 5,0 | 115,2 | 5,1 | 115,2 | 5,0 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2019 1e kwartaal | 113,6 | 3,6 | 118,9 | 2,0 | 113,6 | 3,6 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2019 2e kwartaal | 121,9 | 5,2 | 120,1 | 1,0 | 121,9 | 5,2 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2019 3e kwartaal | 112,2 | 3,0 | 118,7 | -1,2 | 112,2 | 3,0 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2019 4e kwartaal | 127,5 | 0,9 | 117,5 | -1,0 | 127,5 | 0,9 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2019 | 118,8 | 3,1 | 118,8 | 3,1 | 118,8 | 3,1 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2020 1e kwartaal | 111,9 | -1,5 | 117,5 | 0,0 | 111,9 | -1,5 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2020 2e kwartaal | 98,5 | -19,2 | 97,0 | -17,5 | 98,5 | -19,2 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2020 3e kwartaal | 102,1 | -9,1 | 107,7 | 11,0 | 102,1 | -9,1 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2020 4e kwartaal | 111,5 | -12,5 | 102,6 | -4,7 | 111,5 | -12,5 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2020 | 106,0 | -10,8 | 106,2 | -10,6 | 106,0 | -10,8 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2021 1e kwartaal | 110,1 | -1,6 | 113,6 | 10,7 | 110,1 | -1,6 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2021 2e kwartaal | 119,4 | 21,1 | 116,3 | 2,4 | 119,4 | 21,1 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2021 3e kwartaal | 113,2 | 11,0 | 120,5 | 3,6 | 113,2 | 11,0 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2021 4e kwartaal | 130,8 | 17,3 | 123,2 | 2,2 | 130,8 | 17,3 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2021 | 118,4 | 11,7 | 118,4 | 11,5 | 118,4 | 11,7 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2022 1e kwartaal | 127,0 | 15,3 | 130,0 | 5,5 | 127,0 | 15,3 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2022 2e kwartaal | 135,0 | 13,1 | 131,3 | 1,0 | 135,0 | 13,1 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2022 3e kwartaal | 126,2 | 11,4 | 133,9 | 2,0 | 126,2 | 11,4 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2022 4e kwartaal | 141,2 | 7,9 | 134,6 | 0,6 | 141,2 | 7,9 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2022 | 132,3 | 11,8 | 132,4 | 11,8 | 132,3 | 11,8 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2023 1e kwartaal* | 142,3 | 12,0 | 143,5 | 6,6 | 142,3 | 12,0 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2023 2e kwartaal* | 150,3 | 11,4 | 145,2 | 1,2 | 150,3 | 11,4 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2023 3e kwartaal* | 139,1 | 10,2 | 147,6 | 1,6 | 139,1 | 10,2 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2023 4e kwartaal* | 157,5 | 11,6 | 151,4 | 2,6 | 157,5 | 11,6 |
452 Gespecialiseerde autoreparatie | 2023* | 147,3 | 11,3 | 146,9 | 10,9 | 147,3 | 11,3 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2014 1e kwartaal | 94,0 | 4,9 | 94,2 | -1,7 | 94,0 | 4,9 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2014 2e kwartaal | 96,9 | 1,3 | 94,7 | 0,5 | 96,9 | 1,3 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2014 3e kwartaal | 90,7 | 0,3 | 96,1 | 1,5 | 90,7 | 0,3 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2014 4e kwartaal | 97,3 | -1,8 | 94,2 | -2,0 | 97,3 | -1,8 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2014 | 94,7 | 1,1 | 94,8 | 1,1 | 94,7 | 1,1 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2015 1e kwartaal | 97,0 | 3,2 | 96,9 | 2,9 | 97,0 | 3,2 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2015 2e kwartaal | 101,5 | 4,8 | 99,0 | 2,2 | 101,5 | 4,8 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2015 3e kwartaal | 94,8 | 4,6 | 101,1 | 2,1 | 94,8 | 4,6 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2015 4e kwartaal | 106,7 | 9,6 | 103,2 | 2,1 | 106,7 | 9,6 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2015 | 100,0 | 5,6 | 100,0 | 5,5 | 100,0 | 5,6 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2016 1e kwartaal | 101,8 | 5,0 | 101,4 | -1,8 | 101,8 | 5,0 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2016 2e kwartaal | 109,7 | 8,0 | 106,9 | 5,5 | 109,7 | 8,0 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2016 3e kwartaal | 98,4 | 3,8 | 105,4 | -1,4 | 98,4 | 3,8 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2016 4e kwartaal | 108,3 | 1,5 | 104,7 | -0,6 | 108,3 | 1,5 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2016 | 104,6 | 4,6 | 104,6 | 4,6 | 104,6 | 4,6 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2017 1e kwartaal | 109,1 | 7,1 | 108,1 | 3,3 | 109,1 | 7,1 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2017 2e kwartaal | 105,6 | -3,7 | 103,2 | -4,6 | 105,6 | -3,7 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2017 3e kwartaal | 96,7 | -1,7 | 103,8 | 0,7 | 96,7 | -1,7 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2017 4e kwartaal | 108,7 | 0,3 | 104,9 | 1,0 | 108,7 | 0,3 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2017 | 105,0 | 0,4 | 105,0 | 0,4 | 105,0 | 0,4 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2018 1e kwartaal | 107,8 | -1,1 | 106,7 | 1,7 | 107,8 | -1,1 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2018 2e kwartaal | 109,1 | 3,2 | 106,7 | 0,0 | 109,1 | 3,2 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2018 3e kwartaal | 97,0 | 0,2 | 104,1 | -2,4 | 97,0 | 0,2 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2018 4e kwartaal | 107,1 | -1,4 | 103,3 | -0,8 | 107,1 | -1,4 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2018 | 105,2 | 0,2 | 105,2 | 0,2 | 105,2 | 0,2 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2019 1e kwartaal | 105,4 | -2,3 | 104,2 | 0,9 | 105,4 | -2,3 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2019 2e kwartaal | 106,5 | -2,3 | 104,5 | 0,3 | 106,5 | -2,3 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2019 3e kwartaal | 98,3 | 1,4 | 105,4 | 0,8 | 98,3 | 1,4 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2019 4e kwartaal | 106,2 | -0,8 | 102,2 | -3,0 | 106,2 | -0,8 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2019 | 104,1 | -1,1 | 104,1 | -1,1 | 104,1 | -1,1 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2020 1e kwartaal | 97,3 | -7,6 | 96,5 | -5,6 | 97,3 | -7,6 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2020 2e kwartaal | 75,9 | -28,7 | 74,6 | -22,7 | 75,9 | -28,7 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2020 3e kwartaal | 90,2 | -8,3 | 96,5 | 29,5 | 90,2 | -8,3 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2020 4e kwartaal | 104,0 | -2,1 | 100,0 | 3,6 | 104,0 | -2,1 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2020 | 91,9 | -11,8 | 91,9 | -11,7 | 91,9 | -11,8 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2021 1e kwartaal | 103,1 | 6,0 | 102,4 | 2,4 | 103,1 | 6,0 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2021 2e kwartaal | 102,8 | 35,4 | 101,5 | -0,9 | 102,8 | 35,4 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2021 3e kwartaal | 96,8 | 7,3 | 103,3 | 1,8 | 96,8 | 7,3 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2021 4e kwartaal | 112,8 | 8,5 | 108,3 | 4,9 | 112,8 | 8,5 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2021 | 103,9 | 13,1 | 103,9 | 13,0 | 103,9 | 13,1 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2022 1e kwartaal | 112,4 | 9,0 | 111,4 | 2,9 | 112,4 | 9,0 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2022 2e kwartaal | 112,6 | 9,6 | 111,6 | 0,1 | 112,6 | 9,6 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2022 3e kwartaal | 109,9 | 13,5 | 116,8 | 4,6 | 109,9 | 13,5 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2022 4e kwartaal | 120,0 | 6,4 | 115,5 | -1,1 | 120,0 | 6,4 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2022 | 113,8 | 9,5 | 113,8 | 9,6 | 113,8 | 9,5 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2023 1e kwartaal* | 125,4 | 11,5 | 124,1 | 7,4 | 125,4 | 11,5 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2023 2e kwartaal* | 121,8 | 8,2 | 120,5 | -2,9 | 121,8 | 8,2 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2023 3e kwartaal* | 112,4 | 2,3 | 120,0 | -0,5 | 112,4 | 2,3 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2023 4e kwartaal* | 126,2 | 5,1 | 121,4 | 1,2 | 126,2 | 5,1 |
453 Handel in auto-onderdelen | 2023* | 121,5 | 6,8 | 121,5 | 6,7 | 121,5 | 6,8 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2014 1e kwartaal | 96,0 | 19,4 | 89,0 | 3,5 | 96,0 | 19,4 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2014 2e kwartaal | 111,9 | 13,2 | 87,6 | -1,6 | 111,9 | 13,2 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2014 3e kwartaal | 85,9 | 10,9 | 94,4 | 7,7 | 85,9 | 10,9 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2014 4e kwartaal | 72,1 | 14,2 | 98,4 | 4,2 | 72,1 | 14,2 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2014 | 91,5 | 14,4 | 92,4 | 14,4 | 91,5 | 14,4 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2015 1e kwartaal | 110,4 | 15,0 | 102,6 | 4,3 | 110,4 | 15,0 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2015 2e kwartaal | 127,0 | 13,5 | 98,6 | -3,9 | 127,0 | 13,5 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2015 3e kwartaal | 88,4 | 2,9 | 97,8 | -0,8 | 88,4 | 2,9 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2015 4e kwartaal | 74,2 | 2,9 | 101,5 | 3,7 | 74,2 | 2,9 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2015 | 100,0 | 9,3 | 100,1 | 8,4 | 100,0 | 9,3 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2016 1e kwartaal | 112,6 | 2,0 | 105,1 | 3,6 | 112,6 | 2,0 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2016 2e kwartaal | 141,1 | 11,1 | 108,6 | 3,3 | 141,1 | 11,1 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2016 3e kwartaal | 94,6 | 7,1 | 105,3 | -3,0 | 94,6 | 7,1 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2016 4e kwartaal | 84,6 | 14,0 | 115,9 | 10,0 | 84,6 | 14,0 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2016 | 108,2 | 8,2 | 108,7 | 8,6 | 108,2 | 8,2 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2017 1e kwartaal | 112,3 | -0,3 | 105,3 | -9,1 | 112,3 | -0,3 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2017 2e kwartaal | 153,8 | 9,0 | 117,6 | 11,7 | 153,8 | 9,0 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2017 3e kwartaal | 98,4 | 4,0 | 109,7 | -6,7 | 98,4 | 4,0 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2017 4e kwartaal | 70,3 | -16,8 | 96,1 | -12,4 | 70,3 | -16,8 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2017 | 108,7 | 0,4 | 107,2 | -1,4 | 108,7 | 0,4 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2018 1e kwartaal | 110,5 | -1,6 | 104,2 | 8,4 | 110,5 | -1,6 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2018 2e kwartaal | 149,6 | -2,8 | 114,4 | 9,8 | 149,6 | -2,8 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2018 3e kwartaal | 98,4 | 0,0 | 109,0 | -4,7 | 98,4 | 0,0 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2018 4e kwartaal | 86,1 | 22,4 | 117,6 | 7,9 | 86,1 | 22,4 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2018 | 111,1 | 2,2 | 111,3 | 3,8 | 111,1 | 2,2 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2019 1e kwartaal | 126,2 | 14,2 | 119,4 | 1,5 | 126,2 | 14,2 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2019 2e kwartaal | 132,1 | -11,7 | 101,4 | -15,1 | 132,1 | -11,7 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2019 3e kwartaal | 103,1 | 4,8 | 113,3 | 11,7 | 103,1 | 4,8 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2019 4e kwartaal | 87,4 | 1,5 | 119,2 | 5,2 | 87,4 | 1,5 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2019 | 112,2 | 0,9 | 113,3 | 1,8 | 112,2 | 0,9 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2020 1e kwartaal | 125,3 | -0,7 | 118,8 | -0,3 | 125,3 | -0,7 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2020 2e kwartaal | 125,1 | -5,3 | 96,7 | -18,6 | 125,1 | -5,3 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2020 3e kwartaal | 117,6 | 14,1 | 128,0 | 32,3 | 117,6 | 14,1 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2020 4e kwartaal | 93,1 | 6,5 | 126,6 | -1,0 | 93,1 | 6,5 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2020 | 115,3 | 2,8 | 117,5 | 3,7 | 115,3 | 2,8 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2021 1e kwartaal | 136,1 | 8,5 | 129,0 | 1,9 | 136,1 | 8,5 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2021 2e kwartaal | 176,3 | 41,0 | 137,7 | 6,8 | 176,3 | 41,0 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2021 3e kwartaal | 137,1 | 16,6 | 147,8 | 7,4 | 137,1 | 16,6 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2021 4e kwartaal | 108,6 | 16,7 | 146,9 | -0,6 | 108,6 | 16,7 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2021 | 139,5 | 21,0 | 140,4 | 19,4 | 139,5 | 21,0 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2022 1e kwartaal | 156,9 | 15,4 | 149,3 | 1,6 | 156,9 | 15,4 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2022 2e kwartaal | 180,1 | 2,1 | 142,6 | -4,4 | 180,1 | 2,1 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2022 3e kwartaal | 151,6 | 10,6 | 161,6 | 13,3 | 151,6 | 10,6 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2022 4e kwartaal | 132,9 | 22,4 | 177,4 | 9,8 | 132,9 | 22,4 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2022 | 155,4 | 11,4 | 157,7 | 12,4 | 155,4 | 11,4 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2023 1e kwartaal* | 174,3 | 11,1 | 166,0 | -6,5 | 174,3 | 11,1 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2023 2e kwartaal* | 182,5 | 1,4 | 146,6 | -11,7 | 182,5 | 1,4 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2023 3e kwartaal* | 131,5 | -13,3 | 141,7 | -3,3 | 131,5 | -13,3 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2023 4e kwartaal* | 95,7 | -28,0 | 128,4 | -9,4 | 95,7 | -28,0 |
454 Handel en reparatie van motorfietsen | 2023* | 146,0 | -6,0 | 145,7 | -7,6 | 146,0 | -6,0 |
Bron: CBS. |
Tabeltoelichting
Deze tabel bevat cijfers over de omzetontwikkeling van de motor- en autobranche. De cijfers kunnen worden uitgesplitst naar branche volgens de Standaard bedrijfsindeling (SBI 2008) van het CBS. Deze cijfers worden ongecorrigeerd, werkdag gecorrigeerd en voor seizoen gecorrigeerd gepresenteerd. De ontwikkeling wordt weergegeven als procentuele verandering ten opzichte van een vorige periode en door middel van indexcijfers met als basisjaar 2015.
Gegevens beschikbaar vanaf het eerste kwartaal 2005 tot en met het vierde kwartaal van 2023.
Status van de cijfers:
De gegevens over 2023 zijn (nader) voorlopig. Aangezien de tabel is stopgezet, worden de gegevens niet meer definitief gemaakt.
Wijzigingen per 27 mei 2024:
Geen, deze tabel is stopgezet.
Wanneer komen er nieuwe cijfers?
Niet meer van toepassing.
Deze tabel wordt opgevolgd door Handel en diensten; omzet- en productieontwikkeling, index 2021=100. Zie paragraaf 3.
Toelichting onderwerpen
- Omzet werkdaggecorrigeerd
- Door de kwartaaluitkomsten te schonen voor werkdageffecten kunnen kwartaal op kwartaal ontwikkelingen eenduidiger gevolgd worden. Zo kan bijvoorbeeld een omslag in de stijging of daling van de omzet sneller worden vastgesteld dan wanneer er geen werkdagcorrectie zou plaatsvinden.
- Indexcijfers
- Een indexcijfer geeft de verhouding weer tussen de waarde van een bepaalde variabele (bijv. omzet) in een bepaalde periode en de waarde van diezelfde variabele in de basisperiode. Deze basisperiode heeft het indexcijfer 100.
Omzet is de opbrengst uit verkoop van goederen en diensten aan derden, exclusief btw en inclusief bpm (voor zover van toepassing). De omzet omvat zowel de opbrengst uit hoofdactiviteit als uit nevenactiviteiten. Derden zijn consumenten en bedrijven buiten het (Nederlandse deel van het) eigen concernverband.
- Ontwikkeling t.o.v. een jaar eerder
- De procentuele ontwikkeling van een bepaalde periode (maand, kwartaal, jaar) ten opzichte van dezelfde periode in het daaraan voorafgaande jaar. Het CBS berekent de ontwikkeling aan de hand van niet-afgeronde indexcijfers.
Omzet is de opbrengst uit verkoop van goederen en diensten aan derden, exclusief btw en inclusief bpm (voor zover van toepassing). De omzet omvat zowel de opbrengst uit hoofdactiviteit als uit nevenactiviteiten. Derden zijn consumenten en bedrijven buiten het (Nederlandse deel van het) eigen concernverband.
- Omzet seizoengecorrigeerd
- Bij seizoencorrectie wordt gecorrigeerd voor een min of meer vast seizoenpatroon als gevolg van omstandigheden in de verschillende seizoenen. Bij seizoencorrectie worden de effecten van deze jaarlijks terugkerende patronen uit de cijfers verwijderd. Door de toegepaste seizoencorrectie kunnen cijfers van opeenvolgende periodes direct vergeleken worden.
Met het corrigeren voor kalenderdageffecten, kan het voorkomen dat de gemiddelde jaarindex van de werkdag- of koopdaggecorrigeerde reeks ongelijk is aan die van de ongecorrigeerde reeks. Dit soort verschillen ontstaan op het moment dat een bepaald jaar in totaal meer werkdagen heeft dan een ander jaar, omdat een feestdag bijvoorbeeld in het weekend valt. Omdat de seizoengecorrigeerde reeks ook is gecorrigeerd voor kalenderdageffecten, is deze mogelijk afwijking in de jaarindex ten opzichte van de ongecorrigeerde reeks ook in de seizoengecorrigeerde reeks zichtbaar. Eurostat-richtlijnen schrijven voor om alleen te corrigeren voor dit verschil als het jaargemiddelde van de gecorrigeerde reeks meer dan +/- 2 procentpunt afwijkt van het jaargemiddelde van de ongecorrigeerde reeks.”- Indexcijfers
- Een indexcijfer geeft de verhouding weer tussen de waarde van een bepaalde variabele (bijv. omzet) in een bepaalde periode en de waarde van diezelfde variabele in de basisperiode. Deze basisperiode heeft het indexcijfer 100.
Omzet is de opbrengst uit verkoop van goederen en diensten aan derden, exclusief btw en inclusief bpm (voor zover van toepassing). De omzet omvat zowel de opbrengst uit hoofdactiviteit als uit nevenactiviteiten. Derden zijn consumenten en bedrijven buiten het (Nederlandse deel van het) eigen concernverband.
- Ontwikkeling t.o.v. een kwartaal eerder
- De procentuele ontwikkeling van een bepaalde periode (maand, kwartaal, jaar) ten opzichte van dezelfde periode in het daaraan voorafgaande jaar. Het CBS berekent de ontwikkeling aan de hand van niet-afgeronde indexcijfers.
Omzet is de opbrengst uit verkoop van goederen en diensten aan derden, exclusief btw en inclusief bpm (voor zover van toepassing). De omzet omvat zowel de opbrengst uit hoofdactiviteit als uit nevenactiviteiten. Derden zijn consumenten en bedrijven buiten het (Nederlandse deel van het) eigen concernverband.
- Omzet ongecorrigeerd
- Uitkomsten die niet gecorrigeerd zijn voor koopdag- en/of seizoeneffecten
- Indexcijfers
- Een indexcijfer geeft de verhouding weer tussen de waarde van een bepaalde variabele (bijv. omzet) in een bepaalde periode en de waarde van diezelfde variabele in de basisperiode. Deze basisperiode heeft het indexcijfer 100.
Omzet is de opbrengst uit verkoop van goederen en diensten aan derden, exclusief btw en inclusief bpm (voor zover van toepassing). De omzet omvat zowel de opbrengst uit hoofdactiviteit als uit nevenactiviteiten. Derden zijn consumenten en bedrijven buiten het (Nederlandse deel van het) eigen concernverband.
- Ontwikkeling t.o.v. een jaar eerder
- De procentuele ontwikkeling van een bepaalde periode (maand, kwartaal, jaar) ten opzichte van dezelfde periode in het daaraan voorafgaande jaar. Het CBS berekent de ontwikkeling aan de hand van niet-afgeronde indexcijfers.
Omzet is de opbrengst uit verkoop van goederen en diensten aan derden, exclusief btw en inclusief bpm (voor zover van toepassing). De omzet omvat zowel de opbrengst uit hoofdactiviteit als uit nevenactiviteiten. Derden zijn consumenten en bedrijven buiten het (Nederlandse deel van het) eigen concernverband.