Online winkelen; kenmerken aankoop, persoonskenmerken; 2012-2019
Kenmerken personen | Marges | Perioden | Soort aankopen Levensmiddelen, cosmetica en schoonmaak (% van personen 12 jaar of ouder) |
---|---|---|---|
Totaal personen | Waarde | 2012 | 7,3 |
Totaal personen | Waarde | 2013 | 9,2 |
Totaal personen | Waarde | 2014 | 13,2 |
Totaal personen | Waarde | 2015 | 14,7 |
Totaal personen | Waarde | 2016 | 18,5 |
Totaal personen | Waarde | 2017 | 26,1 |
Bron: CBS. |
Tabeltoelichting
Deze tabel bevat cijfers over het online winkelen, de soort aankopen die worden gedaan en kenmerken van aankopen, zoals frequentie aan bedrag van aankopen. De gegevens kunnen worden uitgesplitst naar verschillende persoonskenmerken, zoals geslacht, leeftijd, onderwijsniveau, arbeidspositie en inkomensgroep.
Gegevens beschikbaar van 2012 tot en met 2019.
Status van de cijfers:
De cijfers in deze tabel zijn definitief.
Wijzigingen per 18 november 2020:
Geen, deze tabel is stopgezet.
Wanneer komen er nieuwe cijfers?
Niet meer van toepassing.
Toelichting onderwerpen
- Soort aankopen
- Vraagstelling: Kunt u steeds aangeven of u deze goederen of diensten in de afgelopen 12 maanden via internet heeft besteld of gekocht voor privé gebruik? Meerdere antwoorden mogelijk.
- Levensmiddelen, cosmeticaproducten of schoonmaakmiddelen: In 2018 is de vraagformulering veranderd. Er is gevraagd naar levensmiddelen en andere boodschappen. Hierdoor zijn de uitkomsten voor deze indicator niet goed vergelijkbaar met eerdere jaren.
- Medicijnen
- Kleding of sportartikelen
- Digitaal studie- of leermateriaal
- Films of muziek
- Boeken, elektronische boeken, tijdschriften of kranten
- Telecommunicatiediensten, bijvoorbeeld TV-, telefoon- of internetabonnementen of het opwaarderen van prepaid telefoonkaarten
- Andere computersoftware / software upgrades, hardware voor de computer en computer- of videospelletjes of -upgrades
- Goederen voor het huishouden, bijvoorbeeld meubelen, speelgoed of een wasmachine
- Elektronische benodigdheden, bijvoorbeeld een mobiele telefoon of smartphone, camera of radio
- Vakantieaccommodaties, bijvoorbeeld hotelovernachtingen en vervoersvoorzieningen, bijvoorbeeld vliegtuigtickets of autoverhuur
- Aandelen, financiële diensten of verzekeringen
- Kaartjes voor evenementen
- Andere hier niet genoemde aankopen- Levensmiddelen, cosmetica en schoonmaak
- In 2018 is de vraagformulering veranderd. Er is gevraagd naar levensmiddelen en andere boodschappen. Hierdoor zijn de uitkomsten voor deze indicator niet goed vergelijkbaar met eerdere jaren.