Personen in bezit van bromfiets; persoonskenmerken, 2010-2015
Bromfietssoort | Geslacht | Persoonskenmerken | Perioden | Personen in bezit van voertuigen (aantal) | % Personen in bezit van voertuigen (%) |
---|---|---|---|---|---|
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Totaal persoonskenmerken | 2010* | 378.400 | 2,9 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Totaal persoonskenmerken | 2011* | 421.300 | 3,2 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Totaal persoonskenmerken | 2012* | 456.000 | 3,4 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Totaal persoonskenmerken | 2013* | 485.800 | 3,6 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Totaal persoonskenmerken | 2014* | 510.300 | 3,8 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Totaal persoonskenmerken | 2015* | 536.200 | 3,9 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 16 tot 18 jaar | 2010* | 12.000 | 3,0 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 16 tot 18 jaar | 2011* | 11.600 | 2,9 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 16 tot 18 jaar | 2012* | 7.500 | 1,9 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 16 tot 18 jaar | 2013* | 5.800 | 1,5 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 16 tot 18 jaar | 2014* | 4.500 | 1,2 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 16 tot 18 jaar | 2015* | 4.900 | 1,2 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 18 tot 20 jaar | 2010* | 11.900 | 2,9 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 18 tot 20 jaar | 2011* | 14.700 | 3,6 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 18 tot 20 jaar | 2012* | 17.300 | 4,3 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 18 tot 20 jaar | 2013* | 14.700 | 3,7 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 18 tot 20 jaar | 2014* | 11.500 | 2,9 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 18 tot 20 jaar | 2015* | 10.800 | 2,7 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 20 tot 25 jaar | 2010* | 24.800 | 2,5 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 20 tot 25 jaar | 2011* | 30.600 | 3,0 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 20 tot 25 jaar | 2012* | 36.400 | 3,5 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 20 tot 25 jaar | 2013* | 41.500 | 4,0 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 20 tot 25 jaar | 2014* | 46.400 | 4,4 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 20 tot 25 jaar | 2015* | 48.900 | 4,6 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 25 tot 35 jaar | 2010* | 41.400 | 2,1 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 25 tot 35 jaar | 2011* | 49.300 | 2,5 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 25 tot 35 jaar | 2012* | 57.700 | 2,9 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 25 tot 35 jaar | 2013* | 65.700 | 3,3 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 25 tot 35 jaar | 2014* | 72.800 | 3,6 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 25 tot 35 jaar | 2015* | 80.200 | 3,9 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 35 tot 45 jaar | 2010* | 64.000 | 2,6 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 35 tot 45 jaar | 2011* | 70.200 | 2,9 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 35 tot 45 jaar | 2012* | 75.500 | 3,2 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 35 tot 45 jaar | 2013* | 80.100 | 3,5 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 35 tot 45 jaar | 2014* | 82.600 | 3,7 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 35 tot 45 jaar | 2015* | 84.500 | 3,9 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 45 tot 55 jaar | 2010* | 87.200 | 3,6 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 45 tot 55 jaar | 2011* | 98.200 | 4,0 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 45 tot 55 jaar | 2012* | 107.100 | 4,3 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 45 tot 55 jaar | 2013* | 115.300 | 4,6 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 45 tot 55 jaar | 2014* | 123.100 | 4,9 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 45 tot 55 jaar | 2015* | 130.800 | 5,2 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 55 tot 65 jaar | 2010* | 76.700 | 3,6 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 55 tot 65 jaar | 2011* | 83.900 | 3,9 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 55 tot 65 jaar | 2012* | 87.800 | 4,1 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 55 tot 65 jaar | 2013* | 91.600 | 4,3 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 55 tot 65 jaar | 2014* | 95.000 | 4,4 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 55 tot 65 jaar | 2015* | 98.700 | 4,5 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 65 tot 75 jaar | 2010* | 42.300 | 3,1 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 65 tot 75 jaar | 2011* | 44.200 | 3,1 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 65 tot 75 jaar | 2012* | 48.300 | 3,2 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 65 tot 75 jaar | 2013* | 52.400 | 3,3 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 65 tot 75 jaar | 2014* | 55.700 | 3,4 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 65 tot 75 jaar | 2015* | 58.300 | 3,4 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 75 jaar of ouder | 2010* | 18.100 | 1,8 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 75 jaar of ouder | 2011* | 18.500 | 1,8 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 75 jaar of ouder | 2012* | 18.500 | 1,7 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 75 jaar of ouder | 2013* | 18.700 | 1,7 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 75 jaar of ouder | 2014* | 18.800 | 1,7 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 75 jaar of ouder | 2015* | 19.100 | 1,6 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: autochtoon | 2010* | 324.200 | 3,0 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: autochtoon | 2011* | 358.900 | 3,4 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: autochtoon | 2012* | 385.500 | 3,6 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: autochtoon | 2013* | 408.300 | 3,8 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: autochtoon | 2014* | 426.400 | 4,0 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: autochtoon | 2015* | 444.200 | 4,1 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: westerse allochtoon | 2010* | 31.500 | 2,5 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: westerse allochtoon | 2011* | 35.100 | 2,7 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: westerse allochtoon | 2012* | 38.200 | 2,9 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: westerse allochtoon | 2013* | 40.800 | 3,1 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: westerse allochtoon | 2014* | 43.300 | 3,2 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: westerse allochtoon | 2015* | 45.700 | 3,3 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: niet-westerse allochtoon | 2010* | 22.700 | 1,7 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: niet-westerse allochtoon | 2011* | 27.400 | 2,0 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: niet-westerse allochtoon | 2012* | 32.300 | 2,3 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: niet-westerse allochtoon | 2013* | 36.600 | 2,5 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: niet-westerse allochtoon | 2014* | 40.600 | 2,8 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: niet-westerse allochtoon | 2015* | 46.400 | 3,1 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Werknemer | 2010* | 196.900 | 2,9 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Werknemer | 2011* | 219.500 | 3,2 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Werknemer | 2012* | 238.800 | 3,5 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Werknemer | 2013* | 255.500 | 3,8 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Werknemer | 2014* | 266.400 | 4,0 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Werknemer | 2015* | 281.200 | 4,3 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Zelfstandige | 2010* | 27.100 | 2,9 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Zelfstandige | 2011* | 33.000 | 3,5 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Zelfstandige | 2012* | 39.300 | 3,9 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Zelfstandige | 2013* | 44.600 | 4,3 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Zelfstandige | 2014* | 49.300 | 4,7 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Zelfstandige | 2015* | 51.400 | 5,0 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Uitkeringsontvanger | 2010* | 48.700 | 4,7 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Uitkeringsontvanger | 2011* | 54.700 | 5,0 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Uitkeringsontvanger | 2012* | 57.500 | 5,2 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Uitkeringsontvanger | 2013* | 60.900 | 5,3 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Uitkeringsontvanger | 2014* | 67.100 | 5,5 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Uitkeringsontvanger | 2015* | 72.000 | 5,6 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Pensioenontvanger | 2010* | 70.400 | 2,6 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Pensioenontvanger | 2011* | 74.200 | 2,7 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Pensioenontvanger | 2012* | 76.000 | 2,7 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Pensioenontvanger | 2013* | 78.200 | 2,7 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Pensioenontvanger | 2014* | 79.200 | 2,8 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Pensioenontvanger | 2015* | 80.200 | 2,7 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Student | 2010* | 15.200 | 1,8 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Student | 2011* | 20.100 | 2,3 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Student | 2012* | 24.800 | 2,7 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Student | 2013* | 26.800 | 2,9 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Student | 2014* | 27.600 | 2,9 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Student | 2015* | 29.700 | 3,0 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Overig niet actief /zonder inkomen | 2010* | 20.100 | 2,2 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Overig niet actief /zonder inkomen | 2011* | 19.800 | 2,3 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Overig niet actief /zonder inkomen | 2012* | 19.500 | 2,3 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Overig niet actief /zonder inkomen | 2013* | 20.000 | 2,4 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Overig niet actief /zonder inkomen | 2014* | 20.700 | 2,5 |
Snorfiets | Totaal mannen en vrouwen | Overig niet actief /zonder inkomen | 2015* | 21.700 | 2,6 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Totaal persoonskenmerken | 2010* | 402.500 | 3,0 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Totaal persoonskenmerken | 2011* | 413.100 | 3,1 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Totaal persoonskenmerken | 2012* | 405.800 | 3,0 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Totaal persoonskenmerken | 2013* | 395.400 | 2,9 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Totaal persoonskenmerken | 2014* | 383.900 | 2,8 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Totaal persoonskenmerken | 2015* | 377.600 | 2,8 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 16 tot 18 jaar | 2010* | 42.200 | 10,6 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 16 tot 18 jaar | 2011* | 33.200 | 8,4 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 16 tot 18 jaar | 2012* | 18.400 | 4,7 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 16 tot 18 jaar | 2013* | 11.700 | 3,0 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 16 tot 18 jaar | 2014* | 8.100 | 2,1 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 16 tot 18 jaar | 2015* | 8.500 | 2,1 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 18 tot 20 jaar | 2010* | 32.700 | 8,0 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 18 tot 20 jaar | 2011* | 35.800 | 8,8 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 18 tot 20 jaar | 2012* | 36.400 | 9,0 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 18 tot 20 jaar | 2013* | 26.600 | 6,6 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 18 tot 20 jaar | 2014* | 16.400 | 4,1 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 18 tot 20 jaar | 2015* | 12.700 | 3,2 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 20 tot 25 jaar | 2010* | 39.400 | 3,9 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 20 tot 25 jaar | 2011* | 44.100 | 4,3 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 20 tot 25 jaar | 2012* | 46.800 | 4,5 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 20 tot 25 jaar | 2013* | 49.100 | 4,7 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 20 tot 25 jaar | 2014* | 50.300 | 4,8 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 20 tot 25 jaar | 2015* | 46.100 | 4,4 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 25 tot 35 jaar | 2010* | 51.200 | 2,6 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 25 tot 35 jaar | 2011* | 54.600 | 2,7 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 25 tot 35 jaar | 2012* | 57.100 | 2,8 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 25 tot 35 jaar | 2013* | 59.600 | 3,0 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 25 tot 35 jaar | 2014* | 61.100 | 3,0 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 25 tot 35 jaar | 2015* | 62.100 | 3,0 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 35 tot 45 jaar | 2010* | 74.100 | 3,0 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 35 tot 45 jaar | 2011* | 72.700 | 3,0 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 35 tot 45 jaar | 2012* | 69.800 | 3,0 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 35 tot 45 jaar | 2013* | 67.500 | 3,0 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 35 tot 45 jaar | 2014* | 64.900 | 2,9 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 35 tot 45 jaar | 2015* | 62.400 | 2,9 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 45 tot 55 jaar | 2010* | 100.500 | 4,1 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 45 tot 55 jaar | 2011* | 104.900 | 4,2 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 45 tot 55 jaar | 2012* | 105.300 | 4,2 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 45 tot 55 jaar | 2013* | 104.300 | 4,2 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 45 tot 55 jaar | 2014* | 102.400 | 4,1 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 45 tot 55 jaar | 2015* | 101.000 | 4,0 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 55 tot 65 jaar | 2010* | 45.900 | 2,1 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 55 tot 65 jaar | 2011* | 50.000 | 2,3 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 55 tot 65 jaar | 2012* | 52.100 | 2,4 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 55 tot 65 jaar | 2013* | 54.700 | 2,5 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 55 tot 65 jaar | 2014* | 56.700 | 2,6 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 55 tot 65 jaar | 2015* | 58.800 | 2,7 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 65 tot 75 jaar | 2010* | 13.100 | 1,0 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 65 tot 75 jaar | 2011* | 14.300 | 1,0 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 65 tot 75 jaar | 2012* | 16.200 | 1,1 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 65 tot 75 jaar | 2013* | 18.200 | 1,1 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 65 tot 75 jaar | 2014* | 20.000 | 1,2 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 65 tot 75 jaar | 2015* | 21.800 | 1,3 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 75 jaar of ouder | 2010* | 3.300 | 0,3 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 75 jaar of ouder | 2011* | 3.400 | 0,3 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 75 jaar of ouder | 2012* | 3.600 | 0,3 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 75 jaar of ouder | 2013* | 3.700 | 0,3 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 75 jaar of ouder | 2014* | 4.000 | 0,4 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 75 jaar of ouder | 2015* | 4.200 | 0,4 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: autochtoon | 2010* | 337.200 | 3,2 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: autochtoon | 2011* | 345.000 | 3,2 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: autochtoon | 2012* | 337.700 | 3,2 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: autochtoon | 2013* | 328.200 | 3,1 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: autochtoon | 2014* | 317.700 | 3,0 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: autochtoon | 2015* | 311.600 | 2,9 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: westerse allochtoon | 2010* | 33.200 | 2,6 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: westerse allochtoon | 2011* | 34.500 | 2,7 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: westerse allochtoon | 2012* | 34.600 | 2,6 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: westerse allochtoon | 2013* | 34.400 | 2,6 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: westerse allochtoon | 2014* | 34.000 | 2,5 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: westerse allochtoon | 2015* | 33.700 | 2,4 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: niet-westerse allochtoon | 2010* | 32.100 | 2,4 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: niet-westerse allochtoon | 2011* | 33.600 | 2,4 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: niet-westerse allochtoon | 2012* | 33.500 | 2,4 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: niet-westerse allochtoon | 2013* | 32.800 | 2,3 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: niet-westerse allochtoon | 2014* | 32.200 | 2,2 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: niet-westerse allochtoon | 2015* | 32.300 | 2,1 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Werknemer | 2010* | 259.100 | 3,8 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Werknemer | 2011* | 257.300 | 3,8 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Werknemer | 2012* | 246.600 | 3,6 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Werknemer | 2013* | 236.400 | 3,5 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Werknemer | 2014* | 226.400 | 3,4 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Werknemer | 2015* | 221.800 | 3,4 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Zelfstandige | 2010* | 32.800 | 3,5 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Zelfstandige | 2011* | 35.400 | 3,7 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Zelfstandige | 2012* | 37.400 | 3,8 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Zelfstandige | 2013* | 38.400 | 3,7 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Zelfstandige | 2014* | 39.000 | 3,7 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Zelfstandige | 2015* | 38.000 | 3,7 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Uitkeringsontvanger | 2010* | 35.600 | 3,4 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Uitkeringsontvanger | 2011* | 39.900 | 3,6 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Uitkeringsontvanger | 2012* | 40.200 | 3,6 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Uitkeringsontvanger | 2013* | 41.700 | 3,6 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Uitkeringsontvanger | 2014* | 44.400 | 3,6 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Uitkeringsontvanger | 2015* | 46.000 | 3,6 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Pensioenontvanger | 2010* | 22.100 | 0,8 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Pensioenontvanger | 2011* | 23.900 | 0,9 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Pensioenontvanger | 2012* | 24.700 | 0,9 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Pensioenontvanger | 2013* | 25.800 | 0,9 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Pensioenontvanger | 2014* | 26.700 | 0,9 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Pensioenontvanger | 2015* | 27.600 | 0,9 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Student | 2010* | 36.200 | 4,3 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Student | 2011* | 41.900 | 4,7 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Student | 2012* | 44.700 | 4,9 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Student | 2013* | 41.900 | 4,5 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Student | 2014* | 36.500 | 3,8 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Student | 2015* | 32.500 | 3,3 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Overig niet actief /zonder inkomen | 2010* | 16.700 | 1,9 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Overig niet actief /zonder inkomen | 2011* | 14.600 | 1,7 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Overig niet actief /zonder inkomen | 2012* | 12.200 | 1,5 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Overig niet actief /zonder inkomen | 2013* | 11.300 | 1,4 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Overig niet actief /zonder inkomen | 2014* | 11.000 | 1,3 |
Bromfiets | Totaal mannen en vrouwen | Overig niet actief /zonder inkomen | 2015* | 11.700 | 1,4 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Totaal persoonskenmerken | 2010* | 18.700 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Totaal persoonskenmerken | 2011* | 19.200 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Totaal persoonskenmerken | 2012* | 19.500 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Totaal persoonskenmerken | 2013* | 19.500 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Totaal persoonskenmerken | 2014* | 19.100 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Totaal persoonskenmerken | 2015* | 18.700 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 16 tot 18 jaar | 2010* | 700 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 16 tot 18 jaar | 2011* | 700 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 16 tot 18 jaar | 2012* | 600 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 16 tot 18 jaar | 2013* | 500 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 16 tot 18 jaar | 2014* | 400 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 16 tot 18 jaar | 2015* | 400 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 18 tot 20 jaar | 2010* | 300 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 18 tot 20 jaar | 2011* | 300 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 18 tot 20 jaar | 2012* | 400 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 18 tot 20 jaar | 2013* | 300 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 18 tot 20 jaar | 2014* | 200 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 18 tot 20 jaar | 2015* | 200 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 20 tot 25 jaar | 2010* | 300 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 20 tot 25 jaar | 2011* | 400 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 20 tot 25 jaar | 2012* | 400 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 20 tot 25 jaar | 2013* | 400 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 20 tot 25 jaar | 2014* | 500 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 20 tot 25 jaar | 2015* | 400 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 25 tot 35 jaar | 2010* | 1.000 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 25 tot 35 jaar | 2011* | 1.000 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 25 tot 35 jaar | 2012* | 1.000 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 25 tot 35 jaar | 2013* | 1.000 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 25 tot 35 jaar | 2014* | 900 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 25 tot 35 jaar | 2015* | 800 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 35 tot 45 jaar | 2010* | 2.500 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 35 tot 45 jaar | 2011* | 2.600 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 35 tot 45 jaar | 2012* | 2.500 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 35 tot 45 jaar | 2013* | 2.500 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 35 tot 45 jaar | 2014* | 2.400 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 35 tot 45 jaar | 2015* | 2.100 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 45 tot 55 jaar | 2010* | 3.600 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 45 tot 55 jaar | 2011* | 3.800 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 45 tot 55 jaar | 2012* | 3.900 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 45 tot 55 jaar | 2013* | 4.000 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 45 tot 55 jaar | 2014* | 4.000 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 45 tot 55 jaar | 2015* | 4.100 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 55 tot 65 jaar | 2010* | 3.500 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 55 tot 65 jaar | 2011* | 3.700 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 55 tot 65 jaar | 2012* | 3.800 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 55 tot 65 jaar | 2013* | 3.800 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 55 tot 65 jaar | 2014* | 3.800 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 55 tot 65 jaar | 2015* | 3.800 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 65 tot 75 jaar | 2010* | 2.900 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 65 tot 75 jaar | 2011* | 2.900 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 65 tot 75 jaar | 2012* | 2.900 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 65 tot 75 jaar | 2013* | 3.000 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 65 tot 75 jaar | 2014* | 3.000 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 65 tot 75 jaar | 2015* | 3.000 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 75 jaar of ouder | 2010* | 3.900 | 0,4 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 75 jaar of ouder | 2011* | 4.000 | 0,4 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 75 jaar of ouder | 2012* | 4.000 | 0,4 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 75 jaar of ouder | 2013* | 4.000 | 0,4 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 75 jaar of ouder | 2014* | 3.900 | 0,3 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Leeftijd: 75 jaar of ouder | 2015* | 3.900 | 0,3 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: autochtoon | 2010* | 16.400 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: autochtoon | 2011* | 16.900 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: autochtoon | 2012* | 17.100 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: autochtoon | 2013* | 17.200 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: autochtoon | 2014* | 16.800 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: autochtoon | 2015* | 16.500 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: westerse allochtoon | 2010* | 1.600 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: westerse allochtoon | 2011* | 1.700 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: westerse allochtoon | 2012* | 1.700 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: westerse allochtoon | 2013* | 1.700 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: westerse allochtoon | 2014* | 1.700 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: westerse allochtoon | 2015* | 1.700 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: niet-westerse allochtoon | 2010* | 600 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: niet-westerse allochtoon | 2011* | 700 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: niet-westerse allochtoon | 2012* | 700 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: niet-westerse allochtoon | 2013* | 700 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: niet-westerse allochtoon | 2014* | 600 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Herkomst: niet-westerse allochtoon | 2015* | 600 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Werknemer | 2010* | 6.200 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Werknemer | 2011* | 6.400 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Werknemer | 2012* | 6.400 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Werknemer | 2013* | 6.200 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Werknemer | 2014* | 5.900 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Werknemer | 2015* | 5.700 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Zelfstandige | 2010* | 900 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Zelfstandige | 2011* | 1.000 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Zelfstandige | 2012* | 1.100 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Zelfstandige | 2013* | 1.100 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Zelfstandige | 2014* | 1.100 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Zelfstandige | 2015* | 1.000 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Uitkeringsontvanger | 2010* | 3.200 | 0,3 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Uitkeringsontvanger | 2011* | 3.400 | 0,3 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Uitkeringsontvanger | 2012* | 3.600 | 0,3 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Uitkeringsontvanger | 2013* | 3.800 | 0,3 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Uitkeringsontvanger | 2014* | 3.800 | 0,3 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Uitkeringsontvanger | 2015* | 3.900 | 0,3 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Pensioenontvanger | 2010* | 7.300 | 0,3 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Pensioenontvanger | 2011* | 7.300 | 0,3 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Pensioenontvanger | 2012* | 7.300 | 0,3 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Pensioenontvanger | 2013* | 7.300 | 0,3 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Pensioenontvanger | 2014* | 7.100 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Pensioenontvanger | 2015* | 7.000 | 0,2 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Student | 2010* | 200 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Student | 2011* | 200 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Student | 2012* | 200 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Student | 2013* | 200 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Student | 2014* | 200 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Student | 2015* | 200 | 0,0 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Overig niet actief /zonder inkomen | 2010* | 1.000 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Overig niet actief /zonder inkomen | 2011* | 1.000 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Overig niet actief /zonder inkomen | 2012* | 900 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Overig niet actief /zonder inkomen | 2013* | 900 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Overig niet actief /zonder inkomen | 2014* | 900 | 0,1 |
Brommobiel | Totaal mannen en vrouwen | Overig niet actief /zonder inkomen | 2015* | 900 | 0,1 |
Bron: RDW, CBS |
Tabeltoelichting
Deze tabel bevat informatie over personen van 16 jaar en ouder die in het bezit zijn van bromfietsen, snorfietsen en brommobielen, volgens de stand op 1 januari van het jaar. De gegevens over het aantal voertuigen is gebaseerd op informatie uit het kentekenregister van RDW. Een persoon kan in het bezit zijn van meerdere soorten voertuigen (bromfiets, snorfiets en brommobiel). In dat geval wordt deze persoon bij elk van deze voertuigsoorten als bezitter meegerekend. De tabel is exclusief alle bezitters van overige motorvoertuigen met een geldig bromfietskenteken, zoals bromfiets-quads, bakbromfietsen en 3-wiellige brommers.
Naast het absolute aantal bezitters wordt ook het aantal bezitters als percentage van het totaal aantal personen van 16 jaar en ouder gepresenteerd. Het percentage is berekend binnen de groep personen met dezelfde achtergrondkenmerken. Voorbeeld: in 2010 was 3,5 procent van alle mannen van 16 tot 25 jaar in het bezit van tenminste één snorfiets. Bij de vrouwen van 16 tot 25 jaar was dat 1,9 procent.
(Personen in institutionele huishoudens zijn in deze tabel niet meegenomen, personen met een eenmanszaak wel.)
Gegevens beschikbaar over 2010 - 2015
Status van de cijfers:
De cijfers in deze tabel zijn voorlopig
Wijzigingen per 9 maart 2017
Toegevoegd zijn de voorlopige cijfers van 2015.
Wanneer komen er nieuwe cijfers?
Deze tabel is stopgezet per 20 augustus 2018. Het is echter wel mogelijk om tabellen met actuelere of andere cijfers over voertuigbezit van personen en huishoudens door het CBS op maat te laten maken.
Neemt u hiervoor contact op met de Infoservice.
Toelichting onderwerpen
- Personen in bezit van voertuigen
- Het aantal personen van 16 jaar of ouder dat in het bezit is van één of meer voertuigen.
- % Personen in bezit van voertuigen
- Het aantal personen van 16 jaar of ouder dat in het bezit is van één of meer voertuigen als percentage van het totaal aantal personen van 16 jaar en ouder.
Het percentage is berekend binnen de groep personen met dezelfde achtergrondkenmerken. Voorbeeld: in 2010 was 3,5 procent van alle mannen van 16 tot 25 jaar in het bezit van tenminste één snorfiets. Bij de vrouwen van 16 tot 25 jaar was dit 1,9 procent.