Operationele autolease, prijsindex modelprijzen 3e kwartaal 1997=100
Type voertuig | Perioden | Prijsindexcijfers (juli 1990 = 100) | Kwartaal mutatie (juli 1990 = 100) | Jaarmutatie (juli 1990 = 100) | Wegingscoëfficiënten (juli 1990 = 100) |
---|---|---|---|---|---|
Totaal | 1997 1e Kwartaal | 113,0 | 100 | ||
Totaal | 1997 2e Kwartaal | 114,0 | 0,9 | 100 | |
Totaal | 1997 3e Kwartaal | 113,6 | -0,4 | 100 | |
Totaal | 1997 4e Kwartaal | 114,6 | 0,9 | 100 | |
Totaal | 1997 | 113,8 | 100 | ||
Totaal | 1998 1e Kwartaal | 114,1 | -0,4 | 1,0 | 100 |
Totaal | 1998 2e Kwartaal | 115,7 | 1,4 | 1,5 | 100 |
Totaal | 1998 3e Kwartaal | 113,7 | -1,7 | 0,1 | 100 |
Totaal | 1998 4e Kwartaal | 113,8 | 0,1 | -0,7 | 100 |
Totaal | 1998 | 114,3 | 0,4 | 100 | |
Totaal | 1999 1e Kwartaal | 113,3 | -0,4 | -0,7 | 100 |
Totaal | 1999 2e Kwartaal | 113,8 | 0,4 | -1,6 | 100 |
Totaal | 1999 3e Kwartaal | 117,2 | 3,0 | 3,1 | 100 |
Totaal | 1999 4e Kwartaal | 118,9 | 1,5 | 4,5 | 100 |
Totaal | 1999 | 115,8 | 1,3 | 100 | |
Totaal | 2000 1e Kwartaal | 122,0 | 2,6 | 7,7 | 100 |
Totaal | 2000 2e Kwartaal | 124,1 | 1,7 | 9,1 | 100 |
Totaal | 2000 3e Kwartaal | 125,8 | 1,4 | 7,3 | 100 |
Totaal | 2000 4e Kwartaal | 126,3 | 0,4 | 6,2 | 100 |
Totaal | 2000 | 124,6 | 7,6 | 100 | |
Totaal | 2001 1e Kwartaal | 125,9 | -0,3 | 3,2 | 100 |
Totaal | 2001 2e Kwartaal | 125,6 | -0,2 | 1,2 | 100 |
Totaal | 2001 3e kwartaal | 125,1 | -0,4 | -0,6 | 100 |
Totaal | 2001 4e kwartaal | 124,5 | 100 | ||
Totaal | 2001 | 125,3 | 100 | ||
Personenenauto's totaal | 1997 1e Kwartaal | 115,1 | 77 | ||
Personenenauto's totaal | 1997 2e Kwartaal | 116,2 | 1,0 | 77 | |
Personenenauto's totaal | 1997 3e Kwartaal | 115,8 | -0,3 | 77 | |
Personenenauto's totaal | 1997 4e Kwartaal | 117,0 | 1,0 | 77 | |
Personenenauto's totaal | 1997 | 116,0 | 77 | ||
Personenenauto's totaal | 1998 1e Kwartaal | 116,5 | -0,4 | 1,2 | 77 |
Personenenauto's totaal | 1998 2e Kwartaal | 117,5 | 0,9 | 1,1 | 77 |
Personenenauto's totaal | 1998 3e Kwartaal | 116,5 | -0,9 | 0,6 | 77 |
Personenenauto's totaal | 1998 4e Kwartaal | 116,1 | -0,3 | -0,8 | 77 |
Personenenauto's totaal | 1998 | 116,7 | 0,6 | 77 | |
Personenenauto's totaal | 1999 1e Kwartaal | 115,6 | -0,4 | -0,8 | 77 |
Personenenauto's totaal | 1999 2e Kwartaal | 116,1 | 0,4 | -1,2 | 77 |
Personenenauto's totaal | 1999 3e Kwartaal | 120,1 | 3,4 | 3,1 | 77 |
Personenenauto's totaal | 1999 4e Kwartaal | 122,5 | 2,0 | 5,5 | 77 |
Personenenauto's totaal | 1999 | 118,6 | 1,6 | 77 | |
Personenenauto's totaal | 2000 1e Kwartaal | 126,1 | 2,9 | 9,1 | 77 |
Personenenauto's totaal | 2000 2e Kwartaal | 128,6 | 2,0 | 10,8 | 77 |
Personenenauto's totaal | 2000 3e Kwartaal | 130,5 | 1,5 | 8,7 | 77 |
Personenenauto's totaal | 2000 4e Kwartaal | 131,0 | 0,4 | 6,9 | 77 |
Personenenauto's totaal | 2000 | 129,1 | 8,9 | 77 | |
Personenenauto's totaal | 2001 1e Kwartaal | 130,6 | -0,3 | 3,6 | 77 |
Personenenauto's totaal | 2001 2e Kwartaal | 130,2 | -0,3 | 1,2 | 77 |
Personenenauto's totaal | 2001 3e kwartaal | 129,9 | -0,2 | -0,5 | 77 |
Personenenauto's totaal | 2001 4e kwartaal | 129,4 | 77 | ||
Personenenauto's totaal | 2001 | 130,0 | 77 | ||
Personenenauto's A | 1997 1e Kwartaal | 115,7 | 28 | ||
Personenenauto's A | 1997 2e Kwartaal | 116,4 | 0,6 | 28 | |
Personenenauto's A | 1997 3e Kwartaal | 115,9 | -0,4 | 28 | |
Personenenauto's A | 1997 4e Kwartaal | 117,4 | 1,3 | 28 | |
Personenenauto's A | 1997 | 116,4 | 28 | ||
Personenenauto's A | 1998 1e Kwartaal | 115,8 | -1,4 | 0,1 | 28 |
Personenenauto's A | 1998 2e Kwartaal | 115,9 | 0,1 | -0,4 | 28 |
Personenenauto's A | 1998 3e Kwartaal | 114,9 | -0,9 | -0,9 | 28 |
Personenenauto's A | 1998 4e Kwartaal | 114,0 | -0,8 | -2,9 | 28 |
Personenenauto's A | 1998 | 115,2 | -1,0 | 28 | |
Personenenauto's A | 1999 1e Kwartaal | 113,7 | -0,3 | -1,8 | 28 |
Personenenauto's A | 1999 2e Kwartaal | 113,9 | 0,2 | -1,7 | 28 |
Personenenauto's A | 1999 3e Kwartaal | 117,6 | 3,2 | 2,3 | 28 |
Personenenauto's A | 1999 4e Kwartaal | 120,3 | 2,3 | 5,5 | 28 |
Personenenauto's A | 1999 | 116,4 | 1,0 | 28 | |
Personenenauto's A | 2000 1e Kwartaal | 123,7 | 2,8 | 8,8 | 28 |
Personenenauto's A | 2000 2e Kwartaal | 125,8 | 1,7 | 10,4 | 28 |
Personenenauto's A | 2000 3e Kwartaal | 127,3 | 1,2 | 8,2 | 28 |
Personenenauto's A | 2000 4e Kwartaal | 128,8 | 1,2 | 7,1 | 28 |
Personenenauto's A | 2000 | 126,4 | 8,6 | 28 | |
Personenenauto's A | 2001 1e Kwartaal | 129,0 | 0,2 | 4,3 | 28 |
Personenenauto's A | 2001 2e Kwartaal | 128,0 | -0,8 | 1,7 | 28 |
Personenenauto's A | 2001 3e kwartaal | 127,3 | -0,5 | 0,0 | 28 |
Personenenauto's A | 2001 4e kwartaal | 126,8 | 28 | ||
Personenenauto's A | 2001 | 127,8 | 28 | ||
Personenenauto's B | 1997 1e Kwartaal | 113,8 | 34 | ||
Personenenauto's B | 1997 2e Kwartaal | 114,9 | 1,0 | 34 | |
Personenenauto's B | 1997 3e Kwartaal | 114,5 | -0,3 | 34 | |
Personenenauto's B | 1997 4e Kwartaal | 115,6 | 1,0 | 34 | |
Personenenauto's B | 1997 | 114,7 | 34 | ||
Personenenauto's B | 1998 1e Kwartaal | 115,8 | 0,2 | 1,8 | 34 |
Personenenauto's B | 1998 2e Kwartaal | 116,9 | 0,9 | 1,7 | 34 |
Personenenauto's B | 1998 3e Kwartaal | 116,1 | -0,7 | 1,4 | 34 |
Personenenauto's B | 1998 4e Kwartaal | 115,5 | -0,5 | -0,1 | 34 |
Personenenauto's B | 1998 | 116,0 | 1,1 | 34 | |
Personenenauto's B | 1999 1e Kwartaal | 114,9 | -0,5 | -0,8 | 34 |
Personenenauto's B | 1999 2e Kwartaal | 115,7 | 0,7 | -1,0 | 34 |
Personenenauto's B | 1999 3e Kwartaal | 119,9 | 3,6 | 3,3 | 34 |
Personenenauto's B | 1999 4e Kwartaal | 122,3 | 2,0 | 5,9 | 34 |
Personenenauto's B | 1999 | 118,2 | 1,9 | 34 | |
Personenenauto's B | 2000 1e Kwartaal | 125,6 | 2,7 | 9,3 | 34 |
Personenenauto's B | 2000 2e Kwartaal | 129,1 | 2,8 | 11,6 | 34 |
Personenenauto's B | 2000 3e Kwartaal | 131,5 | 1,9 | 9,7 | 34 |
Personenenauto's B | 2000 4e Kwartaal | 131,5 | 0,0 | 7,5 | 34 |
Personenenauto's B | 2000 | 129,4 | 9,5 | 34 | |
Personenenauto's B | 2001 1e Kwartaal | 130,7 | -0,6 | 4,1 | 34 |
Personenenauto's B | 2001 2e Kwartaal | 130,3 | -0,3 | 0,9 | 34 |
Personenenauto's B | 2001 3e kwartaal | 130,3 | 0,0 | -0,9 | 34 |
Personenenauto's B | 2001 4e kwartaal | 130,0 | 34 | ||
Personenenauto's B | 2001 | 130,3 | 34 | ||
Personenenauto's C | 1997 1e Kwartaal | 116,9 | 15 | ||
Personenenauto's C | 1997 2e Kwartaal | 118,7 | 1,5 | 15 | |
Personenenauto's C | 1997 3e Kwartaal | 118,7 | 0,0 | 15 | |
Personenenauto's C | 1997 4e Kwartaal | 119,7 | 0,8 | 15 | |
Personenenauto's C | 1997 | 118,5 | 15 | ||
Personenenauto's C | 1998 1e Kwartaal | 119,5 | -0,2 | 2,2 | 15 |
Personenenauto's C | 1998 2e Kwartaal | 122,1 | 2,2 | 2,9 | 15 |
Personenenauto's C | 1998 3e Kwartaal | 120,7 | -1,1 | 1,7 | 15 |
Personenenauto's C | 1998 4e Kwartaal | 121,6 | 0,7 | 1,6 | 15 |
Personenenauto's C | 1998 | 121,0 | 2,1 | 15 | |
Personenenauto's C | 1999 1e Kwartaal | 120,9 | -0,6 | 1,2 | 15 |
Personenenauto's C | 1999 2e Kwartaal | 121,1 | 0,2 | -0,8 | 15 |
Personenenauto's C | 1999 3e Kwartaal | 125,4 | 3,6 | 3,9 | 15 |
Personenenauto's C | 1999 4e Kwartaal | 127,3 | 1,5 | 4,7 | 15 |
Personenenauto's C | 1999 | 123,7 | 2,2 | 15 | |
Personenenauto's C | 2000 1e Kwartaal | 131,4 | 3,2 | 8,7 | 15 |
Personenenauto's C | 2000 2e Kwartaal | 132,9 | 1,1 | 9,7 | 15 |
Personenenauto's C | 2000 3e Kwartaal | 134,3 | 1,1 | 7,1 | 15 |
Personenenauto's C | 2000 4e Kwartaal | 134,1 | -0,1 | 5,3 | 15 |
Personenenauto's C | 2000 | 133,2 | 7,7 | 15 | |
Personenenauto's C | 2001 1e Kwartaal | 133,6 | -0,4 | 1,7 | 15 |
Personenenauto's C | 2001 2e Kwartaal | 134,3 | 0,5 | 1,1 | 15 |
Personenenauto's C | 2001 3e kwartaal | 134,0 | -0,2 | -0,2 | 15 |
Personenenauto's C | 2001 4e kwartaal | 132,7 | 15 | ||
Personenenauto's C | 2001 | 133,7 | 15 | ||
Bestelauto's | 1997 1e Kwartaal | 103,8 | 10 | ||
Bestelauto's | 1997 2e Kwartaal | 105,8 | 1,9 | 10 | |
Bestelauto's | 1997 3e Kwartaal | 105,8 | 0,0 | 10 | |
Bestelauto's | 1997 4e Kwartaal | 106,3 | 0,5 | 10 | |
Bestelauto's | 1997 | 105,4 | 10 | ||
Bestelauto's | 1998 1e Kwartaal | 103,3 | -2,8 | -0,5 | 10 |
Bestelauto's | 1998 2e Kwartaal | 105,9 | 2,5 | 0,1 | 10 |
Bestelauto's | 1998 3e Kwartaal | 96,1 | -9,3 | -9,2 | 10 |
Bestelauto's | 1998 4e Kwartaal | 100,7 | 4,8 | -5,3 | 10 |
Bestelauto's | 1998 | 101,5 | -3,7 | 10 | |
Bestelauto's | 1999 1e Kwartaal | 100,1 | -0,6 | -3,1 | 10 |
Bestelauto's | 1999 2e Kwartaal | 100,7 | 0,6 | -4,9 | 10 |
Bestelauto's | 1999 3e Kwartaal | 102,9 | 2,2 | 7,1 | 10 |
Bestelauto's | 1999 4e Kwartaal | 102,4 | -0,5 | 1,7 | 10 |
Bestelauto's | 1999 | 101,5 | 0,0 | 10 | |
Bestelauto's | 2000 1e Kwartaal | 104,7 | 2,2 | 4,6 | 10 |
Bestelauto's | 2000 2e Kwartaal | 105,6 | 0,9 | 4,9 | 10 |
Bestelauto's | 2000 3e Kwartaal | 107,4 | 1,7 | 4,4 | 10 |
Bestelauto's | 2000 4e Kwartaal | 106,2 | -1,1 | 3,7 | 10 |
Bestelauto's | 2000 | 106,0 | 4,4 | 10 | |
Bestelauto's | 2001 1e Kwartaal | 107,3 | 1,0 | 2,5 | 10 |
Bestelauto's | 2001 2e Kwartaal | 107,5 | 0,2 | 1,8 | 10 |
Bestelauto's | 2001 3e kwartaal | 106,4 | -1,0 | -0,9 | 10 |
Bestelauto's | 2001 4e kwartaal | 105,9 | 10 | ||
Bestelauto's | 2001 | 106,8 | 10 | ||
Vrachtauto's | 1997 1e Kwartaal | 107,3 | 13 | ||
Vrachtauto's | 1997 2e Kwartaal | 107,0 | -0,3 | 13 | |
Vrachtauto's | 1997 3e Kwartaal | 106,7 | -0,3 | 13 | |
Vrachtauto's | 1997 4e Kwartaal | 106,9 | 0,2 | 13 | |
Vrachtauto's | 1997 | 107,0 | 13 | ||
Vrachtauto's | 1998 1e Kwartaal | 108,2 | 1,2 | 0,8 | 13 |
Vrachtauto's | 1998 2e Kwartaal | 112,2 | 3,7 | 4,9 | 13 |
Vrachtauto's | 1998 3e Kwartaal | 110,2 | -1,8 | 3,3 | 13 |
Vrachtauto's | 1998 4e Kwartaal | 109,7 | -0,5 | 2,6 | 13 |
Vrachtauto's | 1998 | 110,1 | 2,9 | 13 | |
Vrachtauto's | 1999 1e Kwartaal | 109,9 | 0,2 | 1,6 | 13 |
Vrachtauto's | 1999 2e Kwartaal | 110,3 | 0,4 | -1,7 | 13 |
Vrachtauto's | 1999 3e Kwartaal | 110,9 | 0,5 | 0,6 | 13 |
Vrachtauto's | 1999 4e Kwartaal | 110,1 | -0,7 | 0,4 | 13 |
Vrachtauto's | 1999 | 110,3 | 0,2 | 13 | |
Vrachtauto's | 2000 1e Kwartaal | 111,4 | 1,2 | 1,4 | 13 |
Vrachtauto's | 2000 2e Kwartaal | 111,9 | 0,4 | 1,5 | 13 |
Vrachtauto's | 2000 3e Kwartaal | 111,8 | -0,1 | 0,8 | 13 |
Vrachtauto's | 2000 4e Kwartaal | 113,7 | 1,7 | 3,3 | 13 |
Vrachtauto's | 2000 | 112,2 | 1,7 | 13 | |
Vrachtauto's | 2001 1e Kwartaal | 112,0 | -1,5 | 0,5 | 13 |
Vrachtauto's | 2001 2e Kwartaal | 111,7 | -0,3 | -0,2 | 13 |
Vrachtauto's | 2001 3e kwartaal | 110,9 | -0,7 | -0,8 | 13 |
Vrachtauto's | 2001 4e kwartaal | 110,2 | 13 | ||
Vrachtauto's | 2001 | 111,2 | 13 | ||
Bron: CBS. |
Tabeltoelichting
Prijsindexcijfers, kwartaalmutaties, jaarmutaties en
wegingscoëfficienten voortuig en bestemming
1997 - 2001, Kw I 1997 - Kw IV 2001
Gewijzigd op 25 augustus 2005.
Verschijningsfrequentie: Stopgezet.
wegingscoëfficienten voortuig en bestemming
1997 - 2001, Kw I 1997 - Kw IV 2001
Gewijzigd op 25 augustus 2005.
Verschijningsfrequentie: Stopgezet.
Toelichting onderwerpen
- Prijsindexcijfers
- De prijsindexcijfers worden elk kwartaal berekend op basis van de
middelste maand. (juli 1990=100) - Kwartaal mutatie
- Procentuele mutatie t.o.v. het voorgaande kwartaal.
- Jaarmutatie
- Procentuele mutatie t.o.v. dezelfde periode een jaar eerder.
- Wegingscoëfficiënten
- De wegingscoëfficiënten zijn gebaseerd op branche-informatie en op
gegevens uit de productie statistiek van de verhuurbedrijven van roerende
goederen 1991.