Maatregelen tegen fietsdiefstal en diefstal van/uit auto, 1997-2004
Achtergrondkenmerken | Perioden | Maatregelen tegen fietsdiefstal Fietsbezitters (%) | Maatregelen tegen fietsdiefstal Maatregelen Veiligheidsslot (In % van fietsbezitters) | Maatregelen tegen fietsdiefstal Maatregelen Gegraveerde postcode (In % van fietsbezitters) | Maatregelen tegen fietsdiefstal Maatregelen Registratiekaart (In % van fietsbezitters) | Maatregelen tegen fietsdiefstal Maatregelen Diefstalpreventiechip (In % van fietsbezitters) | Maatregelen tegen autodiefstal Autogebruikers (18+) (%) | Maatregelen tegen autodiefstal Startonderbreker/alarminstallatie (In % van autogebruikers) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Totaal achtergrondkenmerken | 1997 | 88,8 | 82,5 | 35,7 | 25,7 | . | 55,1 | 17,5 |
Totaal achtergrondkenmerken | 1998 | 86,9 | 82,6 | 33,9 | 24,7 | . | 56,5 | 23,0 |
Totaal achtergrondkenmerken | 1999 | 86,5 | 84,3 | 32,3 | 24,4 | . | 57,2 | 32,7 |
Totaal achtergrondkenmerken | 2000 | 88,0 | 85,0 | 31,1 | 24,3 | . | 57,8 | 40,2 |
Totaal achtergrondkenmerken | 2001 | 87,1 | 85,7 | 30,6 | 22,1 | . | 59,0 | 41,3 |
Totaal achtergrondkenmerken | 2002 | 87,4 | 86,7 | 29,0 | 23,4 | . | 59,7 | 44,5 |
Totaal achtergrondkenmerken | 2003 | 88,1 | 85,5 | 25,7 | 20,8 | . | 61,3 | 45,9 |
Totaal achtergrondkenmerken | 2004 | 87,7 | 86,6 | 24,3 | . | 5,9 | 61,0 | 52,2 |
Mannen | 1997 | 89,2 | 82,4 | 32,1 | 22,5 | . | 69,4 | 21,4 |
Mannen | 1998 | 87,9 | 83,2 | 30,5 | 22,6 | . | 71,1 | 27,4 |
Mannen | 1999 | 86,6 | 83,0 | 29,5 | 21,0 | . | 72,1 | 36,2 |
Mannen | 2000 | 89,3 | 85,4 | 28,1 | 22,0 | . | 70,6 | 45,2 |
Mannen | 2001 | 88,1 | 85,7 | 29,0 | 20,1 | . | 71,0 | 47,2 |
Mannen | 2002 | 87,9 | 86,4 | 24,1 | 21,0 | . | 70,8 | 51,3 |
Mannen | 2003 | 90,5 | 86,0 | 22,8 | 18,2 | . | 72,0 | 52,3 |
Mannen | 2004 | 89,0 | 85,9 | 21,8 | . | 5,1 | 71,8 | 60,0 |
Vrouwen | 1997 | 88,5 | 82,7 | 39,3 | 28,9 | . | 41,2 | 11,1 |
Vrouwen | 1998 | 85,9 | 82,0 | 37,2 | 26,9 | . | 42,5 | 16,0 |
Vrouwen | 1999 | 86,4 | 85,6 | 35,1 | 27,8 | . | 42,7 | 26,9 |
Vrouwen | 2000 | 86,8 | 84,5 | 34,1 | 26,6 | . | 45,2 | 32,5 |
Vrouwen | 2001 | 86,2 | 85,7 | 32,1 | 24,1 | . | 47,4 | 32,7 |
Vrouwen | 2002 | 86,8 | 87,0 | 33,8 | 25,7 | . | 49,0 | 34,9 |
Vrouwen | 2003 | 85,6 | 84,9 | 28,7 | 23,5 | . | 50,9 | 37,2 |
Vrouwen | 2004 | 86,3 | 87,3 | 26,9 | . | 6,8 | 50,5 | 41,4 |
Bron: CBS. |
Tabeltoelichting
Gegevens beschikbaar voor de jaren 1997-2004
Frequentie: stopgezet per 1 januari 2005
Status van de cijfers: definitief
Wijzigingen ten opzichte van de vorige versie tekstuele aanpassingen in
titels, onderwerpen, categorieën en toelichtingen
Wanneer komen er nieuwe cijfers?
De dataverzameling voor deze reeks is stopgezet per 1 januari 2005.
Toelichting onderwerpen
- Maatregelen tegen fietsdiefstal
- Fietsbezitters
- Personen van 12 jaar of ouder die zelf een fiets bezitten.
- Maatregelen
- Bij meer dan 1 fiets: de meest gebruikte fiets.
- Veiligheidsslot
- Gegraveerde postcode
- Registratiekaart
- Diefstalpreventiechip
- Maatregelen tegen autodiefstal
- Autogebruikers (18+)
- Personen (van 18 jaar of ouder) die nu of in de afgelopen vijf jaar
hoofdgebruiker zijn (geweest) van een personenauto.
Hoofdgebruiker is degene die de meeste kilometers aflegt in die
auto.
- Startonderbreker/alarminstallatie
- In 1997 en 1998 is alleen bekend of de autogebruiker zelf deze voorziening
heeft aangebracht of laten aanbrengen.
In 1999 t/m 2003 is daarnaast ook bekend of deze voorziening reeds
standaard aanwezig is.
In 2004 is direct gevraagd of de voorziening in de auto aanwezig is.